آغازبه‌کار پروژه زراعت چوب در شیراز

پروژه زراعت چوب به مساحت ۱۰۰ هکتار در محل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان شیراز آغاز به‌کار کرد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پاون، هم‌زمان با بزرگداشت روز جهانی خاک و به یاد شهید فخری زاده و شهدای سلامت، تفاهم‌نامه‌ای با هدف توسعه پوشش گیاهی، تنوع زیستی و حفاظت خاک بین شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس منعقد شد.

"بهمن بهروزی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در این آئین هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را استفاده از ظرفیت بازچرخانی پساب فاضلاب برای کشت درختان بی‌ثمر اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبات مطالعات زیست‌محیطی‌، زمین‌های مجاور تصفیه‌خانه فاضلاب، برای ایجاد فضای سبز و کاشت درختان بی ثمر مناسب است که این درختان از پساب تصفیه خانه فاضلاب آبیاری خواهند شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه حدود ۳۵ درصد مساحت تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز به کشت درختان اختصاص داده شده است.

بهروزی در بخش دیگری از سخنان خود به مزایای احداث تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز اشاره کرد و گفت: قبل از ورود تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز به مدار بهره‌برداری، فاضلاب تهدیدی برای بهداشت شهر محسوب می‌شد.

مدیرعامل آبفای شیراز تصریح کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب ظرفیتی معادل ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب خانگی را در شبانه‌روز تصفیه و به آب پاک برای بخش کشاورزی، فضای سبز و صنعت تبدیل می‌کند که منبعی پایدار برای سرمایه گذاری در این بخش‌ها خواهد بود.

بهروزی خاطرنشان کرد: کلنگ زنی و احداث دو مدول ۳ و ۴ در آینده نزدیک صورت می‌گیرد و در تلاشیم تا با احداث این دو واحد همه مردم شیراز را از خدمات آن بهره‌مند سازیم.

کد خبر 461673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.