نصب بارکد خوان QR در بیش از دو هزار تاکسی شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر بارکد خوان QR (اصکیف) روی دو هزار و ۴۳۵ تاکسی شهر نصب شده و دو هزار و ۸۳ مورد آن فعال شده است.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نصب سامانه هوشمند روی تاکسی‌های شهر در سال‌های ۹۰ تا ۹۴ و تحمیل هزینه‌هایی به رانندگان تجربه‌ای ناموفق بود، اما در اجرای طرح جدید آموزش، نصب و راه اندازی سامانه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی از طریق کد QR و اپلیکیشن اصکیف رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای رانندگان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح مسافران تاکسی در اصفهان می‌توانند در صورت استفاده از خدمات تاکسی‌های متصل به سامانه اصکیف (کیف پول الکترونیکی شهروندان اصفهانی) کرایه خود را بدون دغدغه بابت داشتن پول نقد یا وجود پول خرد برای دریافت مابقی کرایه و نیز بدون نگرانی از سرایت بیماری‌های واگیردار، تنها با اسکن‌کردن بارکد دوبعدی (QR) نصب‌ شده در داخل تاکسی پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: شهروندان می‌توانند از طریق ارسال عدد سه به شماره ۳۰۰۰۱۷۳۰۳۰ و یا از طریق مارکت های معتبر (کافه بازار و گوگل پلی) نسبت به دریافت و نصب اپلیکیشن "اصکیف" اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۹ هزار و ۵۰۰ تاکسی از جمله تاکسی‌های اینترنتی، سرویس مدارس و آژانس‌ها شامل اجرای طرح اصکیف می‌شوند، اما اولویت با تاکسی‌های زرد رنگ است، گفت: رانندگان تاکسی نیز در همان لحظه در برنامه اصکیف خود، پیغام «پرداخت با موفقیت انجام شد» را دریافت کرده و قادر خواهند بود با مراجعه به منوی گزارشات نسبت به دریافتی‌های خود مطلع شوند.

منوچهری با تاکید بر اینکه از سامانه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی توسط بخش خصوصی پشتیبانی نرم افزاری می‌شود، افزود: مهم‌ترین هدف استفاده از بارکد خوان در تاکسی‌های شهر افزایش ضریب ایمنی و امنیت با جلوگیری از برخورد فیزیکی برای تبادل اسکناس به ویژه در شرایط کرونایی فعلی است.

وی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، پذیرفتن کار با این سامانه از سوی رانندگان تاکسی و مسافران اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در کاهش خطرات ناشی از این ویروس بسیار اثرگذار باشد.

کد خبر 461601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.