آنالیز اولسان هیوندای، حریف پرسپولیس در فینال با امید بندی‌داریان

یک آنالیزور حرفه‌ای فوتبال به بررسی نقاط ضعف و قوت اولسان، رقیب پرسپولیس در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا و همچنین راه حل‌های سرخ‌ها برای ضربه زدن به این تیم پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس در آخرین گام از مسیر آسیایی در فصل جاری، باید در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان هیوندای صف‌آرایی کند. نماینده کره جنوبی با ۱۴ گل زده، بهترین خط حمله رقابت‌ها را در اختیار داشته و از آن طرف با دریافت تنها ۶ گل مانند پرسپولیس دارای بهترین خط دفاعی لیگ قهرمانان است. البته باید توجه داشت ۴ گل دریافتی پرسپولیس به قبل از شروع شیوع ویروس کرونا باز می‌گردد و عملاً سرخ‌پوشان ایران پس از برگزاری فشرده رقابت‌ها، هرگز گلی را در جریان مسابقه دریافت نکرده‌اند. موضوعی که می‌تواند کار اولسان هیوندای را نیز روز شنبه در ورزشگاه الجنوب به دشواری بیندازد. قطع به یقین تقابل بهترین خط حمله تورنمنت با بهترین خط دفاعی، کاملاً غیر قابل پیش بینی و جذاب خواهد بود و بعید است هیچ یک کار آسانی را پیش رو داشته باشند. در همین خصوص نقاط ضعف و قوت اولسان هیوندای و راه‌های غلبه سرخ‌پوشان بر این تیم شرق آسیایی توسط امید بندی‌داریان، دارنده مدرک آنالیزوری فوتبال از باشگاه بارسلونا اسپانیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانیم:

شوت‌زنی، حربه کره‌ای‌ها برای گلزنی به پرسپولیس

یکی از نکات قابل توجه در بازی‌های اولسان که کاملاً محسوس است، قدرت شوت زنی و اصرار این تیم بر استفاده از ضربات راه دور برای گلزنی است. آن‌ها چندین بار با بهره بردن از این روش به گل هم رسیده‌اند و حالا با توجه به سبک بازی پرسپولس و دفاع فشرده این تیم، می‌توان حدس زد که کره‌ای‌ها روی شوت زنی برای ضربه زدن به نماینده ایران حساب باز خواهند کرد؛ موضوعی که می‌تواند آزمون بزرگی برای حامد لک محسوب شود.

آنالیز: اولسان هیوندای کره در حالی حریف پرسپولیس ایران در فینال این دوره از رقابت‌ها شد که حدوداً در دور حذفی با توجه به حذف تیم‌های ژاپنی از جمله یوکوهاما توسط این تیم، پیش‌بینی می‌شد. اولسان آمار شوت فوق‌العاده‌ای در طول رقابت‌ها داشته باشد و مجموعاً بیش از ۱۰۰ شوت به سمت چهارچوب زده‌اند. تیمی که فضا سازی، شوت و پاس کات بک مهمترین بخش‌های هجومی‌اش را تشکیل می‌دهد. نکته‌ای که باید گفت این است که تا این مرحله تیمی با سازماندهی دفاعی پرسپولیس مقابل این تیم قرار نگرفته و نمی‌توان از این تقابل پیش بینی درستی داشت، اما پیش بینی می‌شود با توجه به دفاع فشرده تیم پرسپولیس، شاید اولسان بیشتر از همیشه شوت‌زنی را جزء برنامه خود قرار دهد. همچنین پاس‌های کات بک که سرانجام به شوت ختم می‌شود را هم به عنوان یکی از روش‌های این تیم برای گلزنی باید مد نظر داشته باشیم.

ضعف دفاع اولسان روی ضد حمله‌ها

اگر چه دفاع اولسان تا اینجای کار تنها ۶ گل را دریافت کرده ولی روی ضد حملات آسیب پذیر نشان داده است. میانگین سنی بالای مدافعین این تیم باعث شد تا آن‌ها در وقت‌های اضافی دوم دیدار نیمه نهایی برابر ویسل، از نظر بدنی افت کرده و چندین موقعیت بسیار خطرناک را در اختیار حریف ژاپنی قرار دهند. شاید اگر مهاجمین ویسل کمی با دقت‌تر بودند، آن‌ها روز شنبه به جای نماینده کره با پرسپولیس به رقابت می‌پرداختند.

آنالیز: در خصوص دفاع آنها می‌توان گفت با توجه به بالا بودن سن بازیکنان اولسان به ویژه در دفاع که جوان‌ترین بازیکن این تیم سی سال داشته و میانگین سنی آنها ۳۲.۲ است، پیش بینی می‌شود پرسپولیس بتواند در ضد حملات و مخصوصاً از جناح چپ تیم حریف موفق باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که موقعیت به دست آمده مقابل این تیم را نباید به راحتی از دست داد چون در این صورت باید منتظر افسوس خوردن برای آن باشی.

راه حل شاگردان یحیی؛ دفاع مطلق یا بازی مالکانه؟

از زمان حضور یحیی گل محمدی روی نیمکت سرخ‌های پایتخت، آن‌ها اصرار به ارائه تاکتیکی یکسان نداشته‌اند. در بازی‌های لیگ و بازی با پاختاکور و الشارجه اغلب توپ و میدان را تصاحب کرده‌اند اما در تقابل با رقبا دشوار مثل النصر، عقب نشینی و استفاده از تک موقعیت‌ها و اشتباهات حریف را در دستور کار قرار داده‌اند. حالا در چنین شرایطی این سوال در ذهن بسیاری وجود دارد که گل محمدی تیمش را با چه برنامه‌ای در روز شنبه به میدان خواهد فرستاد؟

آنالیز: فکر می‌کنم پرسپولیس باید بازی صبورانه، دفاع فشرده و ضد حمله را در دستور کار خود داشته باشد. البته باید در تایم‌هایی از بازی، فوتبال مالکانه را نیز ارائه دهد تا تیم بیش از حد تحت فشار بازی هجومی تیم حریف قرار نگیرد.

بازی روی هوا و ضربات شروع مجدد، برگ برنده پرسپولیسی‌ها

نبود عیسی آل‌کثیر، وحید امیری و احسان پهلوان باعث شده است تا فاز هجومی پرسپولیس به قدرتمندی قبل نباشد، اما سرخ‌ها می‌توانند با تمرکز بر نقاط ضعف اولسان، موفق به گشودن دروازه حریف شوند. قد و قامت بلند مهاجمین و حتی مدافعین پرسپولیس و برتری احتمالی این تیم روی هوا را می‌توان یکی از اصلی‌ترین روش‌های نماینده ایران برای گلزنی تلقی کرد.

آنالیز: مهم‌ترین راه گلزنی تیم پرسپولیس با توجه به ضعف بازی در هوای تیم اولسان، می‌توان ضربات کرنر و کاشته باشد.

نگرئو، مهره زهردار اولسان

جونیور نگرئو، مهاجم برزیلی و فرصت‌جوی اولسان تا پیش از دیدار نهایی ۵ گل به ثمر رسانده و فاصله چندانی با آقای گلی رقابت‌ها ندارد. بازیکنی که علاوه بر قدرت تمام کنندگی بالا، از شرایط بدنی خوبی نیز برخوردار است که می‌تواند خط دفاع پرسپولیس را آزار دهد.

آنالیز: فکر می‌کنم دفاع پوششی و فشرده بازیکنان پرسپولیس، اجازه حرکت به این بازیکن را ندهد. در پایان آرزوی روزی بی اشتباه برای فاز دفاعی تیم پرسپولیس در دیدار روز شنبه دارم.

کد خبر 461562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.