جزئیات ارسال مصوبه محرمانه به شهردار تهران درباره جماران

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مصوبه‌ای به صورت محرمانه در خصوص محله جماران به شهردار تهران ارسال شده است اما اگر این مصوبه محرمانه است ما چگونه آن را اجرایی کنیم؟

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازنگری در طرح مصوب محله جماران اظهار کرد: مصوبه‌ای به صورت محرمانه از سوی دبیرخانه شورای عالی شهرسازی به شهردار تهران داده شده است که من از شهردار پرسیدم اگر این مصوبه محرمانه است، باید چگونه آن را اجرایی کنیم؟

وی با بیان اینکه این سند که مربوط به طرح‌های توسعه شهری است و سرنوشت پهنه‌ها و خانه‌های مردم در آن مشخص است اگر به صورت محرمانه ارسال شود، غیرقابل اجرا است، ادامه داد: تدوین اسناد طرح‌های توسعه شهری به ویژه در شهر تهران باید با نظر انجمن‌های شهر یا همان شوراهای شهر باشد و بعد مورد تصویب شورای عالی شهرسازی قرار گیرد. ما در خصوص طرح تفصیلی منطقه ۲۲ یا طرح ویژه فرحزاد و کن نیز ابتدا در شورا این طرح‌ها را بررسی و مصوب کردیم و سپس برای شورای عالی شهرسازی برای تصویب نهایی ارسال شد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص محدودیت‌های ساخت و ساز در جماران نیز با وجود آنکه این محله دارای سابقه تاریخی و سیاسی معاصر ایران است باید درخصوص طرح ویژه آن با شورا و شهرداری مشورت می‌شد و در شورا مورد بررسی قرار می‌گرفت که شهردار تهران اعلام کرد این موضوع مصوب قانون سوم توسعه است و شورای عالی شهرسازی می‌تواند راسا درخصوص آن تصمیم‌گیری کند.

نژادبهرام تاکید کرد: به طور معمول مشاوران طرح‌های توسعه شهری که مربوط به شهر تهران است و همچنین شرح وظایف مشاوران توسط مدیریت شهری مشخص می‌شد که در این مورد مشاور و شرح خدمات از سوی دبیرخانه شورای عالی شهرسازی انتخاب شده و اجازه دخالت به شهرداری در این زمینه داده نشده است.

وی تاکید کرد: این مصوبه از نظر شکلی دارای اشکالات جدی است از لحاظ محتوایی نیز به طور دقیق از آن اطلاعی نداریم و نمی‌دانیم قرار است چه کاری را اجرایی کنیم. ما تاکید بر قانون‌گرایی و اجرای قانون داریم اما در کنار حق تکالیفی نیز وجود دارد و در این رابطه ابتدا باید مشکلات شکلی برطرف شود و پس از آن به رفع مشکلات محتوایی ورود کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی اعضا اشکالاتی به دستورالعمل جدید وارد کرده‌اند و شهردار تهران دیدگاه‌هایی در این زمینه داشته است، گفت: قرار شد مجموع این نظرات در نامه‌ای به شورای عالی شهرسازی منتقل شده و این اشکالات برطرف شود.

کد خبر 461457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.