محور مبارکه _ مجلسی _ بروجن چهار خطه می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: محور مبارکه _ مجلسی _ بروجن به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استان‌های جنوبی کشور است در حوزه راه‌های استان اصفهان واقع شده و این اداره کل بمنظور ارتقا سطح کیفی، حذف نقاط حادثه‌خیز و تصادفات رخ به رخ، چهار خطه نمود.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ علیرضا قاری‌قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، با بیان اینکه در کمتر از دو ماه دیگر شاهد بهره‌برداری از ۱۰ پروژه حوزه مهندسی و ساخت این اداره کل خواهیم بود، اظهار کرد: برای بهره برداری از این پروژه‌ها ۵۰۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری مربوط به شهرستان‌های اصفهان، دهاقان، بویین و میاندشت، چادگان، لنجان، فلاورجان، نائین و مبارکه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تشریح این پروژه‌ها، در خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح شهر گلخانه‌های ایران (گلشن)، ادامه داد: با توجه به حجم ترافیک، شرایط اجتماعی‌سیاسی، تعدد رفت‌وآمد، نیاز به راه دسترسی در ورودی و خروجی شهر این پروژه مورد بررسی قرار گرفت و به مرحله اجرا درآمد.

قاری‌قرآن با بیان اینکه اعتبارات این طرح از محل منابع ملی اختصاص یافته است، اظهار کرد: احداث دو دستگاه زیر گذر ۸ متری به همراه ۳.۵ کیلومتر راهسازی از شاخصه‌های این پروژه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه احداث باند دوم محور مبارکه بروجن با نگاهی ویژه و با سرعت مطلوب در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: محور مبارکه _ مجلسی _ بروجن به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر به عنوان یکی از اصلی ترین راه‌های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استان‌های جنوبی کشور است که ۴۱ کیلومتر از این محور در حوزه راه‌های استان اصفهان واقع شده و این اداره کل بمنظور ارتقا سطح کیفی، حذف نقاط حادثه‌خیز و تصادفات رخ به رخ، چهار خطه نمودن مسیر را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: طی سنوات گذشته حدود ۱۵ کیلومتر از این پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۹ میلیارد ریال به صورت چهار خطه احداث و مورد بهره برداری قرارگرفته است. و به لطف خدا ۶ کیلومتر دیگر این محور با اعتبار هزینه شده ۱۶۸ میلیارد ریال به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

قاری‌قرآن با اعلام اینکه باند دوم محور افوس _ بویین و میاندشت در انتظار بهره‌برداری است اضافه کرد: این پروژه به طول ۳.۵ کیلومتر و با ۳۷ میلیارد ریال اعتبار استانی هزینه شده به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: باند دوم محور اژیه - سه راهی سیان، باند دوم چادگان _ تیران، محور رزوه – چادگان، تقاطع غیر همسطح کلیشاد، تقاطع و راه‌های دسترسی به پل چرمهین-زمان آباد، زیرگذر مسکن مهر نائین و راه‌های دسترسی به پل همچنین تکمیل ساختمان فرمانداری اصفهان از دیگر پروژه‌های راهسازی این اداره کل است که عملیات اجرایی آن با سرعت صورت گرفته و بزودی به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 461435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.