به کارگیری ٧٠ هزار کارگر مشهدی از طریق جایگاه‌های ساماندهی

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از به کارگیری بالغ بر ٧٠ هزار کارگر از طریق جایگاه های ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، توسط شهروندان از ابتدای اجرای این طرح در اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا از سال گذشته و تعطیلی بسیاری از پروژه‌های عمرانی و بیکار شدن بسیاری از کارگران ساختمانی و موقت، در راستای حمایت از معیشت کارگران، طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری با حمایت شورای اسلامی شهر مشهد و شهردار همچنین همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، جایگاه‌های موقت ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت در پنج نقطه پر تقاضای شهر مشهد ایجاد شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: با شروع این طرح، از سوی کارگران و شهروندان استقبال مناسبی شد، اما به دلیل حجم گسترده کار و نیاز به حضور همه جانبه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در ابتدا نقایصی هم وجود داشت که در تلاش هستیم به تدریج با همکاری همه دستگاه‌های متولی آنها را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ١٢ دستگاه و دو انجمن مردم نهاد در استان، برای ساماندهی این کارگران اقدام مؤثری بود که در سال جاری شد و پس از آن با همراهی شورای اسلامی شهر مشهد مقرر شد ۱۲ جایگاه دائمی ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت در شهر مشهد احداث شود که عملیات اجرایی آنها در حال انجام است.

یعقوبی تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون حدود ۶۲۰۰ کارگر در این جایگاه‌ها برای اعزام به پروژه‌های مختلف ثبت نام کرده و مشخصات و مهارت‌های خود را ثبت کرده‌اند، که در این مدت بالغ بر ٧٠ هزار نفرروز از طریق این جایگاه‌ها توسط شهروندان به کارگیری شده و آمارها حاکی است که بیشترین جذب کارگر از طریق جایگاه میدان امام حسین(ع) بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت علاوه بر مراجعه حضوری شهروندان و کارفرمایان به جایگاه‌های ساماندهی برای جذب کارگران ساختمانی و موقت، بیش از ۲۷۰۰ مورد تماس تلفنی و درخواست کار از طریق شماره تلفن ۳۱۷۵ صورت گرفته است و بالغ بر ۱۴۰۰ مشاوره تلفنی در مورد نحوه بکارگیری کارگران به شهروندان گرامی ارائه شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها  ۱۲ جایگاه دائمی ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت که در ۱۲ نقطه پر تراکم شهر مشهد در حال احداث است، در بهمن ماه سال جاری آماده بهره برداری می‌شوند و طراحی اپلیکیشن هوشمند تلفن همراه بکارگیری کارگران نیز به پایان رسیده و در حال گذران ارزیابی‌های مختلف است و به زودی رونمایی می‌شود.

کد خبر 461360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.