محموديه: بازسازي ورزشگاه تختي نيازمند ۳۰ ميليارد تومان اعتبار است

خبرگزاري ايمنا: معاون فني و مهندسي اداره كل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: براي بازسازي ورزشگاه تختي كه يكي از فرسوده ترين اماكن ورزشي اصفهان است حدود ۳۰ ميليارد تومان اعتبار نياز است.

محموديه در نشست خبری با رسانه ها به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: در حوزه ساخت و سازها سال اول به برنامه ريزي و اصلاح ساختار ها انجاميد و سعي شد در يك سال و نيم گذشته اقدامات اساسي در اين حوزه انجام شود. در سال ۸۹، ۲۵۰ هزار متر مربع به فضاي ورزشي استان افزوده شد كه موجب ارتقاء سرانه ورزشي استان به ۲۶ صدم متر مربع گرديد.
وي ادامه داد: با بهره برداري از مجموع پروژه هاي ۷ ماه ابتداي سال، پايان مهر ماه اين سرانه به ۶/۲۹ صدم متر مربع خواهد رسيد.
هر چند براي رسيدن به ميانگين سرانه كشوري۲۵۰ ميليارد تومان اعتبار نياز است. محوديه بهره برداري از استخر ساحل، دو زمين چمن بزرگ طبيعي و ۳ پروژه روستايي را از طرح هايي برشمرد كه با بيش از ۵ ميليارد تومان به مرحله بهره برداري رسيده اند.
معاون فني و مهندسي اداره كل ورزش و جوانان استان اصفهان كمرنگ بودن مشاركت خیرين در ساخت و سازهاي ورزشي را از معضلات ورزش استان دانست و گفت: علاوه بر نياز به مشاركت خيرين اجازه ساخت و ساز در زمين هاي شخصي صادر شده است بنابراين آماده ايم به لحاظ فني و مالي و با اعطاي تسهيلات بانكي اين برنامه ها را حمايت كنيم.
وي افزود: ۲۵۰ پروژه ورزشي نيمه تمام در سطح استان داريم كه بعضا با مشاركت مردم تا مرحله فونداسيون اجرا شده اند اما مشكلات اعتباري مانع تكميل آنها شده است. براي تكميل اين طرح ها ۷۰ميليارد تومان اعتبار نياز هست اين در حالي است كه فقط اعتبار امسال اداره كل ۲۰ ميليارد تومان مي باشد.
محموديه در ارتباط با ورزشگاه نقش جهان و مراحل واگذاري آن به استان بيان داشت: رديف اعتباري اين طرح بايد به استان واگذار شود كه هنوز اين اتفاق رخ نداده است اما به زودي شاهد افتتاح سالن ۶ هزار نفري اين ورزشگاه خواهيم بود.
معاون فني و مهندسي اداره كل ورزش و جوانان استان اصفهان در ارتباط با بازسازي اماكن فرسوده گفت: تعداد اين اماكن در استان زياد است، بسياري از اماكن سال هاي قبل مورد بهره برداري قرار گرفته اند اما چون سرانه ورزشي استان پايين بوده از اين فضاها بيش از حد مجاز استفاده شده است، سال پيش ۲۵ درصد اعتبارات به بازسازي اين اماكن اختصاص پيدا كرد، ورزشگاه تختي جزو همين اماكن فرسوده است كه براي بازسازي آن رقم تخميني حدود ۳۰ ميليارد تومان پيش بيني مي شود.
/11

کد خبر 46113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.