طالبیان: قرارداد احداث کارخانه در حریم چغازنبیل فسخ شد

معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه پاسخ به یونسکو درباره حفاظت از حریم چغازنبیل آماده شده است، گفت: احداث کارخانه در حریم درجه یک چغازنبیل بوده و حتما ممنوع است و وزارت جهاد کشاورزی قرارداد احداث این کارخانه را فسخ کرده است.

به گزارش ایمنا، محمدحسن طالبیان در گفت‌وگویی که در اینستاگرام میراث آریا منتشر شد درباره حفاظت از حریم چغازنبیل و درخواست گزارش یونسکو، اظهار کرد: یونسکو در مورد هر مساله یا تهدیدی که برای آثار میراث فرهنگی به وجود می‌آید از آن کشور (محل اثر تاریخی)، سوال کرده و درخواست می‌کند گزارشی دقیق برای آنها ارسال شود، در این موضوع هم که مطلع شده از وزارت میراث فرهنگی سوال کرده است.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی افزود: آنچه مسلم است این کارخانه در حریم درجه یک قرار دارد و حتماً احداث آن ممنوع است، و نباید احداث شود که خوشبختانه جهاد کشاورزی قرارداد احداث را فسخ کرده و اگر هم قرار باشد دوباره آن را انجام دهد، باید مجدد استعلام کند.

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: مطمئنم احداث مجدد این کارخانه در مکانی خواهد بود که با ضوابط وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطبق است، منتظر هستیم استان خوزستان بر اساس مکان‌یابی دیگر، محل جدید را اعلام کند تا ما نیز بر همان اساس بررسی‌ها را انجام دهیم.

طالبیان تصریح کرد: گزارش اولیه برای ارسال به یونسکو آماده شده است که دستگاه‌های مرتبط از جمله استانداری به صورت صریح اعلام نظر کرده اند و نامه‌ای هم از سوی وزیر جهاد کشاورزی ارسال شده است.

کد خبر 461090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.