راه‌اندازی اپلیکیشن‌های آموزشی انتظامی بزرگسالان و کودکان

رئیس اداره برنامه‌ریزی آموزش‌های همگانی معاونت اجتماعی ناجا از راه اندازی اپلیکیشن‌های دانستنی‌های انتظامی - اجتماعی ویژه بزرگسالان و کودکان در بستر فضای مجازی و تلفن همراه با راه اندازی سایت آموزش‌های مردمی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حیدر بابایی روز شنبه در تشریح فرایند تولید و بهره برداری از اپلیکیشن آموزش همگانی پلیس گفت: در سال‌های گذشته اداره کل آموزش همگانی معاونت اجتماعی ناجا در اجرای بهینه مأموریت سازمانی خود در پی آن بود که ضمن طرح ریزی آموزش‌های حضوری و رسانه‌ای خود به یک نوآوری در حوزه آموزش‌های همگانی دست یابد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۴ با همت و تلاش کارکنان با تجربه و متخصص در حوزه فن‌آوری اطلاعات این مجموعه، گام‌های اولیه جهت برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های همگانی در بستر فضای مجازی و تلفن همراه با راه اندازی سایت آموزش‌های مردمی در بستر پایگاه اطلاع رسانی پلیس برداشته شد.

بابایی ادامه داد: به دنبال آن در سال ۱۳۹۶ با تولید اپلیکیشن دانستنی‌های انتظامی و اجتماعی و در سال ۱۳۹۸ با تولید اپلیکیشن آموزش همگانی پلیس، اقدامات اساسی در این خصوص صورت گرفت.

رئیس اداره برنامه‌ریزی آموزش همگانی گفت: رونمایی و بهره برداری از اپلیکیشن آموزش همگانی پلیس در بهمن ماه ۱۳۹۸ انجام گرفت و با شیوع ویروس کرونا در اواخر آن سال سبب شد که توجه و توان مجموعه آموزش همگانی به تولید و نشر محتواهای پیشگیرانه در خصوص آگاه سازی در خصوص پیشگیری از موضوعات مربوط به شیوع ویروس کرونا از جمله مبارزه با احتکار مواد ضد عفونی و ماسک و مبارزه با قاچاق کالا و … که در سال ۱۳۹۹ با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته و نشست‌های کارگروه اندیشه‌ورزی برنامه‌های آموزشی متنوعی در اپلیکیشن به مرحله اجرا گذاشته شود.

سرهنگ بابایی اضافه کرد: در ابتدا، تیم تولید محتوای الکترونیکی که متشکل از مدیران آموزش همگانی ۳۴ استان و پلیس‌های تخصصی است تشکیل و بخش ویژه آموزش برای بزرگسالان به نام پلیس همراه و بخش آموزش برای کودکان با نام همیار پلیس راه اندازی شد.

وی گفت: در بخش‌های دیگر اپلیکیشن، متناسب با اولویت‌های آموزشی سال و ضرورت پرداختن به پیشگیری اجتماعی از آسیب‌ها و جرایم از قبیل اعتیاد، آسیب‌های فضای مجازی، سرقت از منزل و خودرو و فرهنگ ترافیک راه‌اندازی و موضوعات آموزنده‌ای در این بخش به جامعه مخاطب به صورت عمومی آموزش داده می‌شود.

کد خبر 461023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.