اختصاص ۱۹۰۰ میلیارد تومان به واحدهای فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: مبلغ یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به واحدهای فرهنگی و هنری آسیب‌دیده از کرونا اختصاص یافت.

به گزارش ایمنا، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور، اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد پس از واحدهای گردشگری و ورزشی که پیش از این از تسهیلات کرونایی برخوردار شده بودند، وام‌هایی در اختیار واحدهای فرهنگی و هنری آسیب‌دیده از جمله ناشران، کتاب‌فروشان، تولیدکنندگان لوازم صمعی و بصری، مراکز فرهنگی در حوزه قرآن و عترت و غیره قرار داده شود.

وی افزود: مهلت ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت این تسهیلت تا پایان دی‌ماه است که مطابق دستورالعملی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده، به تصویب رسید.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل تا پایان اسفندماه موظف به پرداخت این تسهیلات هستند که بازپرداخت آنها پس از مهلتی سه ماهه به واحدها، از خرداد ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

نهاوندیان گفت: حداکثر کردن داخلی‌سازی در این صنعت با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار است تا قطعات مورد نیاز به سرعت طی سه تا چهار ماه آینده وارد کشور شود.

وی ادامه داد: در این زمینه بین وزراتخانه‌های صنعت، نفت و کشور هماهنگی‌های لازم انجام شده و امید می‌رود با مصوبه امروز رونقی را در تولید اتوبوس‌های داخلی شاهد باشیم تا به افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی در این روزهای کرونایی منجر شود.

یازدهم آذر ماه امسال بانک‌مرکزی اعلام‌کرد: از مجموع واحدهای معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مربوط به کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا، ۳۶۵ هزار و ۸۴۱ واحد معادل حدود ۷۰ درصد واحدها تسهیلات مذکور را دریافت کرده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 460996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.