اولسان هیوندای_ویسل کوبه/ کدام تیم حریف پرسپولیس خواهد شد؟

بعدازظهر امروز(یکشنبه) نمایندگان کره جنوبی و ژاپن برای صعود به فینال لیگ قهرمانان تلاش خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولسان هیوندای کره‌جنوبی و ویسل کوبه ژاپن در حالی امروز یکشنبه _۲۳ آذر ماه_ از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه حمد دوحه از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به مصاف یکدیگر خواهد رفت که سرخ‌پوشان ایرانی در انتظار شناخت رقیب‌شان برای دیدار نهایی این رقابت‌ها نشسته‌اند. اولسان پس از دو پیروزی مقتدرانه برابر نمایندگان استرالیا و چین در دور حذفی رقابت‌ها، حالا دنبال حذف سومین کشور از لیگ قهرمانان است تا حریف پرسپولیس در فینال شنبه هفته آینده شود. در آن سوی میدان نیز ویسل کوبه که در اولین تجربه آسیایی خوش درخشیده، دنبال تکمیل رؤیای فصل خود با آوردن جام قهرمانی آسیا به ژاپن است.

نماینده پرقدرت کره در یک قدمی فینال

اولسان هیوندای پس از آنکه با شکست برابر جونبوک موتورز از کسب سومین عنوان قهرمانی در کی لیگ ناکام ماند، حالا دنبال ماجراجویی در آسیا و جبران مافات است. آن‌ها در دور گروهی با شانگهای شنهوا، اف سی توکیو و پرث گلوری استرالیا همگروه شده و در حالی که پیش از تعطیلی رقابت‌ها در خانه متوقف شده بودند، با از سرگیری دوباره مسابقات جان تازه‌ای گرفته و با پیروزی در هر پنج دیدار باقی مانده، مقتدرانه با ۱۶ امتیاز بالاتر از نماینده ژاپن و چین جا گرفته و به عنوان صدرنشین گروه F پا به دور حذفی مسابقات گذاشتند.

اولسان هیوندای در مرحله یک هشتم نهایی نیز به روال پیروزی‌هایش ادامه داد و به آسانی با سه گل ملبورن ویکتوری استرالیا را شکست داد. آن‌ها در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان حریف بیجینگ گوان چین شدند که پیش از این هرگز طعم شکست را در این تورنمنت نچشیده بود اما دو گل جونیور نگرئو اولسان را یک قدم دیگر به فینال نزدیک کرد و حالا تنها سد آن‌ها برای مصاف با پرسپولیس، اینیستا و یارانش در ویسل کوبه هستند.

بهترین خط حمله و دفاع لیگ قهرمانان در اختیار اولسان!

یکی از نکات قابل توجه نماینده پرقدرت کره، آمار بی‌نظیر این تیم در دفاع و حمله است. اولسان علاوه بر آنکه با ۱۷ گل زده بهترین خط حمله لیگ قهرمانان را در اختیار دارد، تنها ۵ گل دریافت کرده و بدون احتساب دیدار امروز، باید لقب بهترین خط دفاعی را نیز به نام آن‌ها سنجاق کرد. این در حالی است که پرسپولیس تا پایان نیمه نهایی ۶ گل خورده این عنوان را در اختیار داشت اما چنانچه اولسان بتواند در مسابقه امروز دروازه‌اش را بسته نگه دارد، نمایش مقتدرش را در خط دفاعی نیز تکمیل می‌کند. چنین شرایطی برای هواداران ببرهای کره‌ای، یادآور فصل ۲۰۱۲ و ایستادن بر بام آسیا است. آن‌ها در سال ۲۰۱۲ که موفق شدند لیگ قهرمانان را فتح کنند نیز با ۲۷ گل زده، آمار چشمگیری در حمله داشتند.

زوج مخوف برزیلی_نروژی در خط آتش

نقش اصلی این درخشش در خط حمله را دو فوروارد خارجی و با کیفیت برای اولسان بازی می‌کنند. جونیور نگرئو برزیلی، آقای گل فصل پیش کی لیگ به همراه جانسن نروژی زوج مخربی هستند که تا این مرحله در مجموع نیمی از گل‌های اولسان را وارد دروازه حریفان کرده و هر کدام‌شان با چهار گل زده، از شانس‌های جدی کسب آقای گلی این فصل از رقابت‌ها نیز هستند. بازی برابر چنین مهاجمان زهر داری می‌تواند هر دفاعی را به دردسر بیندازد.

شکارچیان ژاپنی، در کمین ببر کره‌ای

ویسل کوپه که آن درس اینیستا را به عنوان کاپیتان در مرکز زمین در اختیار دارد، پس از ۶ امتیازی شدن در گروه سه تیمه G، دو دیدار تشریفاتی بعدی خود مقابل گوانگ‌ژو و سوون سامسونگ را واگذار کرد با این حال با همان ۶ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شد. آنها در دور یک هشتم نهای رقیب شانگهای SIPG شدند که در نهایت بدون سختی خاصی دو بر صفر از سد این حریف چینی گذشتند. پس از قرعه کشی قرمزپوشان ژاپنی، به مصاف سوون سامسونگ رفتند و با وجود ۱۰ نفره شدن حریف به سختی مسابقه را به تساوی کشاندند تا در ضربات پنالتی نفس‌گیری، ۸ بر ۷ پیروز شده و تیم کره‌ای را به کشورش باز گردانند.

این نخستین تجربه ویسل در لیگ قهرمانان آسیا است و آن‌ها حالا پس از فتح جام امپراطور و پیروزی در دیدار سوپر کاپ، به دنبال تکمیل سه‌گانه در اولین فصل آسیایی‌شان هستند. هر چند این اتفاق کمی شبیه به رؤیا به نظر برسد اما یاران اینیستا هم‌اکنون در یک قدمی فینال بوده و راه چندانی تا لمس جام لیگ قهرمانان ندارند.

مصدومیت بد موقع فوق ستاره

آن درس اینیستا که ستاره و رهبر اصلی ویسل در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌روند، از دیدار مقابل شانگهاهای SIPG دچار مصدومیت شده و حتی پس از زدن ضربه پنالتی برابر سامسونگ، علائم درد در او ظاهر شد تا مربیان این تیم ژاپنی را نگران کند. به نظر می‌رسد مصدومیت ستاره سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا جدی است و احتمالاً دیدار امروز و حتی مسابقه فینال با پرسپولیس را از دست خواهد داد.

کد خبر 460737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.