پسر ۲۲ ساله با شلیک پدر به قتل رسید/دستگیری کلاهبردار کانال همسریابی

دستگیری ۱۸ عضو یک شرکت هرمی، کشف بیش از دو تن انواع مواد مخدر، قتل پسر ۲۲ ساله با شلیک پدر، دستگیری قاتل نوجوان ۱۷ ساله در کمتر از چهار ساعت، مرگ دلخراش زن جوان در آسانسور و دستگیری کلاهبردار همسریابی در رشت را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۱۸ عضو یک شرکت هرمی در تهران خبر داد و گفت: از مالباختگان بیش از ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری شده بود.

جلیل موقوفه‌ای اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر رفت و آمد مشکوک چندین جوان به داخل یک منزل مسکونی در منطقه رودکی بررسی موضوع و شناسایی هویت این افراد در دستور کار مأموران کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بررسی‌های اولیه نشان از صحت خبر دریافتی داشت و با هماهنگی‌های قضائی منزل مسکونی تحت مراقبت قرار گرفت و مشخص شد، تعدادی جوان با اجاره منزل در قالب اعضای یک باند شرکت هرمی در حال فعالیت هستند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تاکید کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستگیری متهمان اخذ و تیم اعزامی از مأموران کلانتری موفق شدند در یک عملیات پلیسی، ۱۸ عضو شرکت‌های هرمی را دستگیر و در بازرسی از آن مکان تعدادی، جزوات آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی، دو دستگاه رایانه و دو دستگاه لپ تاپ کشف کنند.

وی تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری ۲۰۹ در بازجویی مأموران اعتراف کردند، ساکن شهرهای استان‌های غربی کشور هستند که برای اشتغال و کسب درآمد به تهران مسافرت و اندک اندوخته خود را که از خانواده‌هایشان دریافت کرده‌اند، به امید سودآوری بیشتر در شرکت هرمی سرمایه گذاری کرده‌اند.

موقوفه‌ای با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری شده از این افراد را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: خانواده‌ها مراقبت بیشتری از فرزندانشان داشته باشند و به در خواست فرزندانشان مبنی بر واریز مبالغ فراوانی وجه برای اسکان و ضمانت و غیره هوشیارتر عمل کنند. متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف دو تن و ۵۶۴ کیلو مواد مخدر در شهرستان خاش خبر داد.

احمد طاهری اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش با پشتیبانی اطلاعاتی، اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر را که از کشورهای شرقی، اقدام به قاچاق محموله سنگین مواد افیونی به مناطق مرکزی این شهرستان کرده بودند، شناسایی کردند.

وی گفت: اعضای این باند با انتقال این محموله به یکی از روستاهای شهرستان خاش قصد داشتند آن را به استان‌های مرکزی کشور انتقال دهند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش پس از یک هفته کار فشرده اطلاعاتی، سرانجام با انجام یک سری اقدامات تخصصی، محل دقیق این محموله سنگین مواد افیونی را در یکی از روستاهای منطقه " روتک" خاش شناسایی کردند.

وی ادامه داد: سرانجام روز گذشته تکاوران پلیس به منظور انهدام این باند قاچاق و کشف محموله مواد افیونی با رعایت تمامی جوانب احتیاط به محل اعزام و در پاک سازی از محل دو تن و ۵۶۴ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد افیونی شامل دو تن و ۵۰۷ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و۵۷ کیلو و ۱۰۰ گرم حشیش به همراه پنج قبضه سلاح کلاش و ۲۴ عدد فشنگ جنگی که به طرز ماهرانه‌ای در محل مذکور جاساز شده بودند، کشف کردند.

طاهری با اشاره به اینکه اعضای این باند قاچاق قبل از حضور مأموران از محل متواری شده بودند، اضافه کرد: تلاش پلیس برای دستگیری متهمان متواری ادامه دارد که با سرنخ‌های به دست آمده به زودی دستگیر و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد، افراد باید اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص از طریق تماس با ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

پسر ۲۲ ساله با شلیک پدر به قتل رسید

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از کشته شدن پسری به دست پدر خود خبر داد و گفت: فرد قاتل پس از ارتکاب قتل خود را به مأموران معرفی کرد.

کیقباد مصطفایی افزود: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تیراندازی در شهرک امام حسین (ع) شهر یاسوج، مأموران کلانتری به سرعت در محل حاضر شدند.

وی تصریح کرد: پس از حضور پلیس و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد تیراندازی مربوط به دعوای خانوادگی بین یک پدر و پسر بوده که طی آن پدر ۴۵ ساله با شلیک اسلحه شکاری به سمت پسر ۲۲ ساله خود، موجب قتل او شده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه اسلحه به کار رفته در وقوع این قتل کشف و ضبط شد، گفت: قاتل جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی استان منتقل شد که در تحقیقات مقدماتی به صراحت به قتل فرزند خود به علت اختلافات خانوادگی اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع قتل این پسر جوان با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان و با نظارت مقام قضائی مربوطه در حال بررسی است.

دستگیری قاتل نوجوان تربت جامی در کمتر از ۴ ساعت

فرمانده انتظامی تربت جام خراسان رضوی از دستگیری قاتل نوجوان ۱۷ ساله در تربت جام خبر داد و گفت: قاتل این نوجوان به قتل اعتراف کرده است.

غلام محمد قهستانی با اشاره به دستگیری قاتل نوجوان ۱۷ ساله در کمتر از چهار ساعت، اظهار کرد: از طریق مرکز ۱۱۰ خبر فوت نوجوان ۱۷ ساله در بخش اورژانس بیمارستان سجادیه به پلیس گزارش می‌شود که بلافاصله مأموران در محل حاضر می‌شوند.

وی افزود: در بررسی اولیه مشاهده می‌شود نوجوان متوفی بر اثر اصابت ساچمه سلاح بادی و خونریزی زیاد، جان باخته که موضوع با هماهنگی مقام قضائی تحت پیگیری قرار می‌گیرد.

فرمانده انتظامی تربت جام خاطرنشان کرد: مأمورین شعبه جنایی پلیس آگاهی با استفاده از شیوه و شگردهای خاص و با استفاده از اخبار مطلعین و گواهان موفق شدند هویت قاتل را مشخص و با استفاده از تجهیزات پلیسی، محل اختفای وی را که در شهرستان همجوار بود، شناسایی کنند که پس از اخذ نیابت قضائی در یک عملیات مشترک پلیسی قاتل را دستگیر کنند.

وی اظهار کرد: قاتل ۱۶ ساله پس از دستگیری با انجام تحقیقات مربوط به ارتکاب عمل انجام شده اعتراف کرده که علت و انگیزه این قتل هنوز در دست بررسی است. وی تاکید کرد: بر حسب اعلام پزشکی قانونی شهرستان تربت جام تعیین علت تامه قتل نیازمند بررسی بیشتر و یا کالبد شکافی جسد است.

مرگ دلخراش زن جوان در آسانسور

تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ از حادثه محبوس شدن فردی میان کابین آسانسور خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران پس از دریافت اطلاعات بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۹ و تیم امداد و نجات ۱۷ را به محل حادثه اعزام کرد.

افسر آماده منطقه هفت عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: حین رسیدن نیروهای آتش‌نشانان در محل حادثه واقع در یک ساختمان مسکونی پنج طبقه ۲۰ واحدی، مشاهده شد که زنی ۴۰ ساله به علتی نامعلوم بین کابین آسانسور و طبقه پارکینگ گیر کرده و به طور کامل بیهوش شده است.

احمد علی زارع تیموری تصریح کرد: آتش‌نشانان پس از قطع جریان برق آسانسور با رعایت موارد ایمنی اقدام به هم‌سطح‌سازی کابین آسانسور در پارکینگ ساختمان کردند و سپس شخص مصدوم را از کابین بیرون آوردند.

وی ادامه داد: نیروهای اورژانس پس از خارج کردن شخص توسط آتش‌نشانان، به بررسی معاینات اولیه پزشکی پرداختند که بعد از انجام معاینات لازم، فوت این شخص را تأیید و اعلام کردند.

این افسر آماده آتش‌نشانی گفت: آتش‌نشانان علاوه بر ایمن‌سازی کامل محل حادثه، ارائه نکات ایمنی به ساکنان برای بهره‌برداری صحیح و همچنین دقت لازم در هنگام استفاده از آسانسور، پیکر متوفی را برای انتقال به پزشکی قانونی به منظور بررسی علت مرگ، تحویل عوامل نیروی انتظامی دادند.

دستگیری کلاهبردار کانال همسریابی

جانشین پلیس فتا گیلان اظهار کرد: طی رصد مستمر و شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا کانال تلگرامی تحت عنوان همسریاب که با دریافت شارژ و یا از طریق کارت به کارت از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، مورد شناسایی قرار گرفت.

امیرحسین نقی‌مهر افزود: با اقدامات فنی و تخصصی متهم ۴۴ ساله این پرونده در شهر رشت مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و عنوان داشت ادمین کانال مذکور بوده و با ترفندهای مختلف اقدام به فریب شهروندان می‌کرد، بنابراین پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان عکس‌های خصوصی خود را در فضای مجازی منتشر نکنند، چراکه بسیاری از سودجویان این عکس‌ها را برداشته و در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند.

کد خبر 460698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.