حمایت همه‌جانبه وزارت صمت از پروژه نورد گرم ۲

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از رئیس هیئت مدیره ایمیدرو خواستارم جلسات طرح توسعه فاز دوم نورد گرم از امروز برگزار شود، وزارت صمت و بانک مرکزی نیز از این پروژه حمایت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا رزم حسینی امروز پنجشنبه _۲۰ آذرماه_ در بازدید از شرکت فولاد مبارکه اصفهان، اظهار کرد: از بنیان‌گذاران این مجموعه عظیم تشکر می‌کنم، یکی از توفیقات این صنعت ثبات مدیریتی آن بوده که نشان داده سازمانی که از کارمندان و مدیران شایسته برخوردار باشد عملکرد خوبی خواهد داشت.

وی افزود: وزارت صمت در چند ماه گذشته سعی کرده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه اقتصادی و کارآمد از طریق بورس برای تأمین مالی فراهم کند.

رزم حسینی با بیان اینکه تأمین مالی از طریق روش‌های نوین از برنامه‌های این وزارتخانه است، افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌هایی از جمله صنایع لوازم خانگی، نساجی، فولاد و دیگر حوزه‌ها است.

وزیر صمت با اعلام اینکه اکنون نقدینگی به بیش از ۳,۴۰۰ میلیارد تومان رسیده، گفت: پول‌های سرگردانی که در بازارهای ناکارآمد قرار دارد مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. این نقدینگی باید از طریق روش‌هایی مانند بورس به سمت تولید و برنامه‌های تولید محور بیایید تا زمینه‌های اشتغال و توسعه را فراهم کند.

وی ادامه داد: رفع قوانین و برداشتن بروکراسی‌های اداری از جمله اهداف این وزارتخانه است که مسیر را برای مجاهدان اقتصادی هموار می‌کند.

وزیر صمت گفت: امروز همه فعالان اقتصادی و کارآفرینان موظف هستند با تلاش‌های خود نسلی بسازند که از رفاه نسبی برخوردار باشد.

رزم حسینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در چند سال اخیر به خوبی توانسته در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمنان مقاومت کند، ادامه داد: اگر صنایع فولاد، پتروشیمی و صنایع وابسته نبود نمی‌توانستیم از تحریم‌ها عبور کنیم.

وی با بیان اینکه تأمین کالاهای اساسی کشور کار دشواری است، اظهار کرد: به‌رغم گرانی، کالا به فراوانی همه جا یافت می‌شود، همچنین مبارزه با کرونا هزینه سنگینی داشت، اما دولت توانست در برابر آن مقاومت کرده و سرپا بایستد.

وزیر صمت گفت: در سال گذشته ۹۸۰ میلیارد تومان سرمایه در اختیار ۱۰ درصد جامعه بود، بنابراین برای توسعه متوازن باید شرکت‌های بزرگ در سطح جامعه آنچنان گسترش یابند که همه افراد شاغل بوده و بتوانند کسب درآمد کنند.

رزم حسینی افزود: پدیده حاشیه نشینی، مهاجرت به شهرها با وجود فراهم بودن زیر ساخت‌ها در روستاها به دلیل نبود شغل است.

وی ادامه داد: اگر مسئولان اصفهان بخواهند آمادگی داریم تولید کنندگان و صنعت گران را در این استان بسیج کنیم؛ لازم است جریان توسعه احیا و راه‌اندازی شود.

وزیر صمت تاکید کرد: برای هر موردی اعم از حذف بروکراسی‌ها و بخش‌نامه‌های داخلی که استان اصفهان درخواست کند می‌توانیم تفویض اختیار کنیم.

رزم حسینی افزود: در چند هفته گذشته با آزاد شدن صادرات در برابر واردات کالاهای ضروری از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای رسوبی بلوکه شده در گمرکات بیش از پنج میلیون تن ترخیص شد.

وی با بیان اینکه با تمام توان در حال دور زدن و شکستن تحریم‌ها هستیم، تصریح کرد: از رئیس هیئت مدیره ایمیدرو خواستارم جلسات طرح توسعه فاز دوم نورد گرم از امروز برگزار شود، وزارت صمت و بانک مرکزی نیز از این پروژه حمایت خواهد کرد.

کد خبر 460688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.