رفع مشکل جزایر حرارتی شهرها چگونه ممکن است؟

یک دکترای شهرسازی گفت: رفع مشکل جزایر حرارتی شهرها نیازمند بازنگری همه جانبه بر ابعاد مختلف شهر است.

امیر حسین شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بررسی وضعیت تابش‌های حرارتی و شناخت خرده اقلیم‌هایی که در شهرها به وجود می‌آید تحت تأثیر آلاینده‌ها موضوع بسیار مهمی است.

وی افزود: سطح گازهای آلاینده در شهرهایی که امروزه به مسئله آلودگی‌های هوا و آلودگی‌های دیگر زیست محیطی مواجه هستند، مسئله ساز است.

این دکترای شهرسازی با بیان اینکه جزایر حرارتی نیز به واسطه همین موضوع مسئله‌ای بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در این میان نمی‌توان از تأثیراتی که کاربری‌های مختلف شهری، مصالح به کار رفته در شهر، ساختار ارتفاعی و شبکه‌های ارتباطی در کنار یکدیگر بر روی جزایر حرارتی می‌گذارند، غافل شد و باید توجه کافی به آن داشت.

شبانی عنوان کرد: آنچه مسلم است، امروزه به واسطه حجم بسیار زیاد سطوح حرکتی که در تسلط وسایل حمل و نقل درون شهری قرار دارد، مسئله جزایر حرارتی به خصوص در شهرهای بزرگ تبدیل به یک موضوع رایج شده است.

وی تصریح کرد: قاعدتاً در مکان‌هایی از شهر که ما نتوانسته‌ایم یک مدیریت درست با چشم اندازی مطلوب داشته باشیم، تشکیل انواع جزایر حرارتی و تأثیر آن بر دمای شهر و میکرو کلایمان شهر یا میکرو اقلیم‌ها موضوعی کاملاً معمول شده است.

این کارشناس شهرسازی تاکید کرد: رفع مشکل جزایر حرارتی شهرها نیازمند بازنگری همه جانبه بر ابعاد مختلف شهر از جمله مصالح به کار رفته در ساختمان‌ها و نوع کاربری‌های مختلف شهری است.

کد خبر 460654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.