اختصاص پنج هزار کیت تشخیص سریع کرونا به کاشان

جانشین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پنج هزار کیت تشخیص سریع ویروس کووید ۱۹ در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار داده شده تا در قالب طرح شهید سلیمانی در غربالگری شهروندان کاشان بکار برده شود. استفاده این کیت‌ها کاملا رایگان است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا،  اظهار کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حدود پنج هزار کیت تشخیص سریع ویروس کووید ۱۹ در اختیار معاونت بهداشت دانشگاه کاشان قرار گرفته است تا اعضای خانواده‌های دارای بیمار کرونایی با استفاده از آن‌ها غربالگری شوند.

وی ادامه داد: مراقبان سلامت با حضور در محلات شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل جهت غربالگری اعضای خانواده فرد مبتلا و کنترل هوشمند شیوع بیماری، نسبت به انجام آزمایش تشخیصی با استفاده از این کیت‌ها اقدام می‌کنند.

جانشین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به اینکه استفاده از این کیت‌ها برای مردم کاملاً رایگان است، اضافه کرد: در این طرح که با همکاری قرارگاه‌های جهادی اجرا می‌شود، مراقبان سلامت با حضور در محله‌ها زمینه را برای پیشگیری از شیوع کرونا با استفاده از روش‌های آموزشی، فرهنگ‌سازی و غربالگری ساکنان محلات فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت نارنجی شهر کاشان، خاطرنشان کرد: حتی با قرار گرفتن در وضعیت نارنجی هم بازرسی‌های مداوم بهداشتی از مراکز، اصناف و واحدهای تولیدی و صنعتی کاشان توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه با همکاری سازمان‌های مرتبط همچنان ادامه دارد.

کد خبر 460612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.