در سال ۲۰۲۱ از اینترنت اشیا چه انتظاری می‌توان داشت؟

وابستگی افراد به اینترنت به و فناوری‌های مربوط به آن با گذر زمان، به ویژه در دوران همه گیری بیماری کرونا، افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان باعث شده است تاجران و کارمندان برای رسیدن به اهداف شخصی و کاری خود، از تکنولوژی بهره ببرند. در سال ۲۰۲۱ میلادی، تقاضا برای اپلیکیشن‌های جدید اینترنت اشیا، فناوری‌ها و راه حل‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین چه انتظاری می‌توان از روندهای رو به رشد اینترنت اشیا داشت؟

صرفه جویی در انرژی و هزینه‌ها

با توجه به اینکه تعداد زیادی از کارمندان در سال آینده مجبور هستند به صورت دورکاری به وظایف خود عمل کنند، انتظار می‌رود برخی کارفرمایان نیز به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به محیط کار و انرژی، از اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا استفاده کنند تا دفتر کار خود را به محیطی هوشمند تبدیل کنند. بنابراین آن‌ها می‌توانند از راه دور، روشنایی و انرژی مورد استفاده در محیط کار را کنترل کنند.

استفاده از اینترنت اشیا در محیط کار

ویروس کرونا طرز تفکر سازمان‌های بسیاری را در مورد نحوه انتقال این بیماری تغییر داده است، بنابراین انتظار می‌رود اینترنت اشیا رفتارهای مختلف را کنترل کند تا دستوالعمل‌های بهداشتی و ایمنی به منظور پیشگیری از بروز بیماری کرونا کاملاً رعایت شود. به عنوان مثال برای مطمئن شدن از اینکه کارمندان دستان خود را می‌شویند، می‌توان از حسگرها یا برچسب‌های RFID استفاده کرد. علاوه بر این از طریق بینایی رایانه‌ای نیز می‌توان تشخیص داد که آیا فرد ماسک زده است یا خیر. در آینده نزدیک با استفاده از اینترنت اشیا و حسگرهای خاص طراحی شده می‌توان تشخیص داد که آیا افراد در وسایل حمل و نقل عمومی اقدامات کلیدی را برای پیشگیری از بیماری کرونا رعایت می‌کنند. البته قوانین مربوط به حریم خصوصی نیز باید در نظر گرفته شود.

مکان یابی داده‌ها در اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا

با توجه به شیوع بیماری کرونا، مکان‌یابی داده‌ها در اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. تحلیل داده‌های موقعیت مکانی به این معنا است که چگونه بسیاری از کسب و کارهای امروزی، محصولات یا خدمات خود را ردیابی می‌کنند و چگونه افراد با موارد ذکر شده ارتباط برقرار می‌کنند. با استفاده از فناوری مکان یابی داده‌ها، به پایگاه‌های داده‌های دستی برای مدیریت زنجیره‌های عرضه نیاز نیست. استفاده از فناوری جدید منجر به تقویت خدمات ذینفعان صنعت و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

تعمیرات از راه دور با استفاده از اینترنت اشیا

تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، ادارات و شرکت‌های داروسازی در سال ۲۰۲۰ به فعالیت‌های از راه دور روی آوردند و قصد دارند کارشناسانی استخدام کنند که با استفاده از اینترنت اشیا، وسایل آسیب دیده را از راه دور تعمیر کنند. این کار به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان کمک شایانی می‌کند. در سال ۲۰۲۱ میلادی، شرکت‌های خدمات میدانی و تولیدکنندگان تجهیزات اصلی صنعتی قصد دارند با بهره‌مند شدن از اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا، تقاضای مشتریان را در سریع‌ترین حالت ممکن برطرف کنند.

انجام دادن مراقبت‌های بهداشتی از طریق اینترنت اشیا

شیوع بیماری کرونا در سراسر دنیا باعث شده است افراد در منزل و به دور از اجتماعات باشند، اما مبتلایان به بیماری‌های مختلف برای مدیریت بیماری و کنترل سلامت خود به مراقبت‌های بهداشتی نیاز دارند. انتظار می‌رود در سال آینده از گجت‌های پوشیدنی و سنسورها برای ردیابی بیماری‌های مزمن و سرطان استفاده شود. از آنجایی که با استفاده از این روش در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود، افراد زیادی از فناوری جدید استقبال خواهند کرد.

کد خبر 460562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.