عملکرد شرکت‌های پتروشیمی در تامین مواد اولیه صنعت قطعه سازی

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان گفت: همکاری و تعامل مستمر شرکت‌های پتروشیمی در تأمین مواد مختلف مورد نیاز خودرو سازان و نیز قطعه سازان هم به نفع اقتصاد کشور و هم به سود حمایت از تولید داخلی است و می‌تواند مسیر توسعه اقتصادی و صنعتی کشور را هموار کند.

به گزارش ایمنا به نقل از نیپنا، عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان با بیان اینکه همکاری شرکت‌های پتروشیمی در تأمین مواد مورد نیاز در صنایع قطعه سازی و خودروسازی هم به نفع اقتصاد کشور و هم به سود حمایت از تولید داخلی است، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی عملکرد خوبی در حوزه کمک به مجموعه قطعه سازی خودروی کشور داشته‌اند که باید تداوم یابد.

درخواست گشایش خط اعتباری برای صنعت قطعه سازی

محمدرضا نجفی منش، با تاکید بر این نکته که شرکت‌های پتروشیمی همکاری خوبی با واحدهای قطعه سازی دارند، ادامه داد: یکی از مشکلاتی امروز ما کمبود نقدینگی است، از این رو در صورتی که شرکت‌های پتروشیمی با توجه به نیازمندی‌های ما بتوانند یک خط اعتباری ال سی ایجاد کنند گشایش‌های خوبی در این بخش خواهیم داشت.

وی افزود: شرکت‌های پتروشیمی و به ویژه خود صنعت پتروشیمی مواد متنوعی می‌توانند در اختیار قطعه سازان قرار دهند، ما می‌توانیم با همکاری یکدیگر داخلی سازی را گسترش داده و بسیاری از قطعات خودروسازی را در داخل کشور تولید کنیم که این مهم موجب کاهش ارزبری خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان ادامه داد: همکاری و تعامل مستمر شرکت‌های پتروشیمی در تأمین مواد مختلف مورد نیاز خودرو سازان و نیز قطعه سازان هم به نفع اقتصاد کشور و هم به سود حمایت از تولید داخلی است و می‌تواند مسیر توسعه اقتصادی و صنعتی کشور را هموار کند.

نجفی منش تصریح کرد: در مجموع با توجه به زیر ساخت‌های مطلوب در صنعت پتروشیمی ایران می‌توان گفت که شرکت‌های پتروشیمی عملکرد خوبی در حوزه کمک به مجموعه قطعه سازی خودروی کشور داشته‌اند که امیدواریم این عملکرد مناسب در آینده نیز تداوم یابد.

کد خبر 460501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.