شورای راهبردی باید متشکل از همه ذی‌نفعان شهر باشد

یک کارشناس شهرسازی گفت: به دلیل اینکه در حوزه مدیریت شهری، نظرات و علایق کاملا شخصی و وابسته به فرد است مهم است که مهره‌های حاضر در شورای راهبردی ثابت و یکسان باشند.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چنانچه ساختار شورای راهبردی متشکل از مشاور، سیاست‌گذار و حوزه اجرایی شهرداری، آموزش پرورش، آتش نشانی و بیمارستان‌ها باشد سیاست‌های آن قابل اجرا است در غیر این صورت ممکن است شورای راهبردی تصمیماتی اتخاذ کند که اجرای آن از نظر هرکدام از ذی‌نفعان طرح ممکن نباشد.

وی افزود: مهم است تمامی اجزا و ذی‌نفوذان شهر بتوانند شرکت کنند تا نظر خود را درباره طرح‌های شهری ارائه دهند.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: هدف شورای راهبردی، راهبری کردن طرحی مشخص است، اما همواره میان اعضای این شورا و افرادی که طرح‌ها را سیاست‌گذاری می‌کنند رابطه متقابلی وجود دارد به علاوه برخی مواقع اعضای شورا در طول راهبری یک طرح تغییر می‌کنند.

مؤمنی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در حوزه مدیریت شهری، نظرات و علایق کاملاً شخصی و وابسته به فرد است یک کارشناس نظری را در ارتباط با طرح مشخصی در کمیته راهبردی مطرح می‌کند در صورتی که با تغییر وی، کارشناس دیگری در جلسه دیگر نظر او را رد می‌کند.

وی با بیان اینکه این شورا وظیفه نظارت و هدایت طرح‌های شهری را بر عهده دارد، گفت: مهم است که مهره‌های حاضر در شورای راهبردی ثابت و یکسان باشند در غیر این صورت در فرآیند انجام کار و نظارت بر طرح‌های شهری پیشرفت حاصل نمی‌شود.

کد خبر 460398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.