۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
هدف ماموریت آرتمیس ۳ چیست؟

ناسا اهداف علمی فضانوردان که قرار است در سال ۲۰۲۴ میلادی به ماه سفر کنند و ماموریت آرتمیس ۳ را انجام دهند مشخص کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از اهداف مأموریت آرتمیس ۳، بازگرداندن ۸۵ کیلوگرم از نمونه آزمایشگاهی سطح ماه است. پیش از این در مأموریت آپولو که بین سال‌های ۱۹۶۹ و ۱۹۷۲ انجام شد، ۶۴ کیلوگرم از نمونه سطح ماه به زمین بازگردانده شد.

کره ماه پتانسیل علمی وسیعی دارد و مأموریت آرتمیس یک که قرار است تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ انجام شود، شامل آزمایش سیستم پرتاب فضایی و یک فضاپیمای بدون سرنشین Orion خواهد بود.

در طول مأموریت آرتمیس ۲ در سال ۲۰۲۳ یک پرواز آزمایشی به مدار ارسال می‌شود، اما روی سطح ماه فرود نمی‌آید. هدف آرتمیس ۳ نیز فرستادن فضانوردان به کره ماه در سال ۲۰۲۴ میلادی است. اولین فضانورد زن قرار است در این مأموریت بر سطح کره ماه قدم بگذارد.

ناسا در یک گزارش ۱۸۸ صفحه‌ای، هفت هدف علمی را برای فضانوردان در مأموریت آرتمیس ۳ تعیین کرده است که شامل درک فرآیندهای سیاره‌ای است. فضانوردان حداکثر ۶ روز و نیم روی سطح ماه خواهند بود. گزارش ناسا به منجمان کمک می‌کند تا برای فعالیت‌های خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

کارشناسان معتقد هستند که باید به منظور انجام تحقیقات بیشتر روی سطح ماه، ابزارهای علمی سبک تولید شود. هدف نهایی ناسا از انجام مأموریت آرتمیس ۳ این است که یک پایگاه آرتمیس (Artemis Base Camp) روی کره ماه تأسیس شود. این طرح بلندپروازانه به ده‌ها میلیارد دلار بودجه نیاز دارد.

کد خبر 460360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.