قصد ابوظبی برای اعزام ۱۲۰۰ تن از شبه‌نظامیان سودانی به لیبی

سندی دال بر توافق امارات متحده عربی با خلیفه حفتر مبنی بر اعزام ۱۲۰۰ تن از شبه‌نظامیان سودانی به شرق لیبی افشا شده است.

به گزارش ایمنا، نامه‌ای که اخیراً در پاسخ به درخواست اعزام شبه‌نظامیان سودانی به لیبی با حمایت مالی امارات متحده عربی بنا به تقاضای کمک از سوی خلیفه حفتر، سرکرده شبه‌نظامیان غیرقانونی مستقر در شرق این کشور نوشته شده است، تلاش‌های گسترده بر ضد اتحاد و همبستگی در لیبی را بار دیگر محرز کرده است.

بنا به اعلام نیروهای امنیتی سودان، مقامات امارات متحده عربی از محمد حمدان دقلو، فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان در خارطوم در قبال ارائه کمک‌های مالی و نظامی خواستار اعزام شبه‌نظامی به اندازه دو تیپ به لیبی شده و دقلو نیز این پیشنهاد را پذیرفته است.

بر این اساس وی در نامه‌ای به ریاست منطقه‌ای دارفور در ۲۳ اکتبر خواستار آمادگی و اعزام ۱۲۰۰ شبه‌نظامی به لیبی شده است و حمید جمعه رئیس امور نظامی این منطقه نیز افراد مذکور برای اعزام از کمپ نیالا به پایگاه جفرا آماده کرده است.

در این نامه که ۶ نوامبر خطاب به دقلو در خصوص اطلاعات مرتبط با آمادگی نهایی شبه‌نظامیان برای اعزام به لیبی نوشته شده، آمده است که ۱۲۰۰ نیروی آماده در راستای توافق تامین مالی، امنیتی و نظامی امارات متحده عربی و نیروهای حفتر برای اعزام از کمپ نیالا به پایگاه جفرا آماده هستند.

مدارک و اسناد کشف شده، ادعای دقلو مبنی بر این بی‌اساس خوانده شدن حضور جنگجویان مزدور و شبه‌نظامیان جنجاوید در منطقه را تکذیب می‌کند.

منابع امنیتی با اشاره به روابط نزدیک دقلو با مصر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، عنوان کردند که نیروهای وابسته به وی پیش‌تر در عملیات طوفان قاطع در یمن علیه حوثی‌ها نیز شرکت کرده‌اند.

این منابع همچنین خاطرنشان کردند که احتمالاً شبه‌نظامیان سودانی پیش‌تر هم در حمله به پایگاه ارتش این کشور در شهر اوباری در پی اعلام حمایت قبیله‌های جنوب لیبی از دولت وقاق ملی نقش داشته‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 460321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.