ظهور جنگل‌های خوردنی در شهرهای هلند

اوترخت از بزرگ‌ترین شهرهای هلند، به زودی در یکی از مناطق خود میزبان جنگل جدیدی خواهد بود که قرار است تنها درخت‌های میوه در آن کاشته شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی اوترخت هفته گذشته در رسانه‌های اجتماعی، به طور رسمی اعلام کرده‌اند که قصد ایجاد جنگلی جدید، مملو از درختان میوه در یکی از محله‌های شهر را دارند. این جنگل خوردنی با مساحتی حدود ۱۵ هزار متر مربع در مرکز یکی از محله‌های جدید شهر، که خود در سال ۲۰۱۷ طراحی شده است، احداث خواهد شد. جنگل خوردنی قرار است میوه تمام ساکنان محله را تأمین کند و به کارآفرینی برای جوانان نیز بپردازد.

اگرچه ایجاد جنگل‌های شهری به جنبشی عظیم در میان شهرهای جهان تبدیل شده است، با این حال، جنگل اوترخت با سایر انواع مشابه خود فرق خواهد داشت چرا که تمام درختان آن میوه خواهند داد. علاوه بر درختان میوه، بوته‌ها و گیاهان مختلفی نیز در این جنگل کاشته می‌شود که همگی آن‌ها نیز یا میوه تولید می‌کند یا اینکه به عنوان سکونتگاه‌هایی برای حشرات و حیوانات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این اولین جنگلی است که با خصوصیات فوق در کشور هلند ایجاد می‌شود و با اطمینان می‌توان گفت که همتای آن، تا به امروز، در هیچ جای دنیا وجود نداشته است. قرار است در جنگل خوردنی اوترخت کارگاه‌هایی آموزشی برگزاری شود که کودکان و جوانان داوطلب می‌توانند با ثبت نام در دوره‌های آموزش باغداری شرکت و خود را برای کار در این زمینه، آماده کنند. علاوه بر این، فضاهای زیادی از جنگل فوق به ایجاد مراکز تفریحی اختصاص داده خواهد شد و مکانی بزرگ نیز برای زمین فوتبال در نظر گرفته خواهد شد.

مقامات رسمی اوترخت از آغاز اولین مرحله ساخت جنگل خوردنی شهر خبر داده و ادعا کرده‌اند که این جنگل دیوار به دیوار یک دبستان احداث خواهد شد.

کد خبر 460201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.