آغاز شمارش حیات وحش در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش سالانه گونه‌های جانوری مناطق حفاظت شده گرمسیری این استان از امروز خبر داد.

سید اسدالله هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شمارش سالانه گونه‌های جانوری در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت نواحی گرمسیری استان از امروز به مدت چهار روز با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی توسط ۸۷ نفر کارشناس و محیط بان و با همکاری ۲۷ تیم در قالب تشکل‌های محیط زیستی مردم نهاد، همیاران افتخاری و معتمدین محیط زیستی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه‌های مهم حیات وحش، انواع گونه‌های جانوری در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع تحت مدیریت محیط زیست استان شمارش می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پس از این آماربرداری، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود بدست می‌آید در مورد اهمیت و نحوه حمایت از محیط زیست و رفع مشکلات پیش رو تبادل نظر می شود و جهت چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف از این سرشماری‌ها برآورد جمعیت حیات وحش، در مناطق مختلف حفاظت شده است چنانچه مشاهده سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری ثبت می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌شود وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز پایش می‌شود.

کد خبر 460169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.