ثبت اولین حادثه مکانیزه دریافتی از کنتورهای فهام برای اولین بار در کشور

در ساعت ۱۷:۳۱ روز یکشنبه - ۱۶ آذرماه - اولین رکورد خاموشی توسط شرکت توزیع برق استان اصفهان به طور کاملاً مکانیزه و هوشمند از کنتورهای فهام دریافت و پس از پردازش به صورت یک رکورد خاموشی در تبلت عملیات اردستان ثبت شد.

به گزارش ایمنا، در ساعت ۱۷:۳۱ روز یکشنبه - ۱۶ آذرماه - اولین رکورد خاموشی توسط شرکت توزیع برق استان اصفهان به طور کاملاً مکانیزه و هوشمند از کنتورهای فهام دریافت و پس از پردازش به صورت یک رکورد خاموشی در تبلت عملیات اردستان ثبت شد.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان اصفهان در این باره گفت: این رخداد از نظر فنی فرآیند منحصربه‌فرد و مختص به استان اصفهان بوده و برای اولین بار در سطح کشور به وقوع پیوسته است.

وی افزود: همچنین همزمان با این فرآیند، ثبت خودکار حادثه مربوط به مشکلات ولتاژی مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از نوزدهم آذرماه اجرایی خواهد شد.

حسین شکراللهی مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: در این فرآیند خاموشی و یا مشکلات ولتاژی از کنتورهای فهام دریافت شده و به عنوان یک رویداد مشکل ولتاژ شبکه در سامانه هما ثبت می‌شود.

به گفته وی با توجه به اطلاعات دریافت شده از منابع دیگر مانند نرم افزارهای مشترک ۳۶۰ و GIS و همچنین پردازش‌های صورت گرفته، این فرآیند هوشمند نزدیک‌ترین خودرو به محل اعلام شده را در نظر گرفته و حادثه به صورت کاملاً خودکار به تبلت عملیات ارسال می‌شود. کل این فرآیند از زمان تشخیص تا ارجاع به تبلت در حدود ۳۰ ثانیه است.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: از جمله قابلیت‌های این سامانه امکان رهگیری خودرو توسط دوربان مراکز دیسپاچینگ کنترل عملیات و یا حتی مشترک، امکان تغییر در سناریوهای ثبت، امکان استفاده در بررسی سریع موارد در معرض سرقت و امکان ایجاد آلارم های مختلف و طبقه بندی شده این سامانه است.

کد خبر 460135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.