برنامه بازی های ۲۰۲۴ پاریس در دستور کار آی.او.سی قرار گرفت

برنامه بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در دستور کار هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، اسکیت بورد، موج سواری و صخره نوردی از جمله رشته‌هایی است که نخستین حضور المپیکی خود را به واسطه میزبانان فرانسوی خود به بوته‌ای آزمایش خواهند گذاشت و هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک با بررسی درخواست‌های ارسالی از سوی فدراسیون‌های بین‌المللی نسبت به تایید برنامه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ اقدام خواهد کرد.

قایقرانی ساحلی، هندبال ساحلی، سه‌گانه انفرادی حذفی در کنار رویداد میکس دوچرخه سواری تیمی، پنجگانه مدرن، تیراندازی و تکواندو در صف انتظار برای اخذ تاییدیه آی.او.سی خواهند بود. از دیگر موضوعات قابل بحث در نشست هیات اجرایی، حضور رشته پارکور تحت نظارت فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک علیرغم اعتراض شدید نهادی تحت عنوان Parkour Earthبا ادعای اداره بین‌المللی این رشته خواهد بود.

تا کنون ۲۰ فدراسیون بین‌المللی درخواست‌هایی بابت تغییر در نوع برگزاری و رشته‌های خود برای حضور در بازی‌های المپیک به IOC ارایه کردند که مشتمل بر گنجاندن رشته‌ها و مواد جدید، کاهش تعداد سهمیه‌ها و ایجاد تغییراتی در سبک فعلی برگزاری رویدادهایشان خواهد بود.

کمیته بین‌المللی المپیک نیز تاکید کرده است که این درخواست‌ها را با اولویت نداشتن نیاز به ساخت سازه و اماکن جدید و درنظر گرفتن افزایش ظرفیت حضور ورزشکاران در بازی‌های المپیک بررسی می‌کند. همچنین، گزارش پیشرفت روند برگزاری توکیو ۲۰۲۰ و دریافت نخستین نسخه اقدامات مقابله‌ای با کرونا توسط ژاپن موضوع مهم دیگری در جدول برنامه هیات اجرایی خواهد بود.

منبع: ایرنا
کد خبر 460102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.