تبدیل تهدید کرونا به فرصت در راه و شهرسازی استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برای کاهش حداکثری مراجعه حضوری و خدمات دهی به ارباب رجوعان بصورت غیرحضوری، عمده فعالیت‌های این اداره کل در حوزه های مختلف کاری با طراحی و پیاده سازی امکانات و اقدامات جدیدی در پورتال بصورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: سهولت دسترسی به اطلاعات و دریافت خدمات توسط شهروندان بدون محدودیت مکانی و زمانی و یا به عبارتی ارائه خدمات در بستر فن آوری های جدید از جمله سامانه‌های الکترونیکی همواره از اهداف این اداره کل بوده است.

وی افزود: این مهم با بستر سازی امن الکترونیکی و ارائه خدمات به صورت غیرحضوری به سرانجام رسیده است و هم اکنون در این برهه زمانی حساس شاهد تحولی در فرآیندهای اداری و خدمت‌رسانی به ارباب رجوعان در این اداره کل هستیم. به نحوی که توانستیم از تهدید کرونا در بخش اداری، یک فرصت ایجاد نمائیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه استقرار دولت الکترونیک از اهداف دولت تدبیر و امید بوده است گفت: در این اداره کل تمامی خدماتی که به شهروندان، پیمانکاران و مهندسین عضو نظام مهندسی ساختمان ارائه می‌شود در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان قسمتِ "میز خدمت الکترونیکی" به عنوان یک درگاه واحد تجمیع شده و در جهت افزایش رضایتمندی ارباب رجوعان به تمامی درخواست‌ها در کمترین زمان ممکن پاسخ داده می‌شود.

قاری‌قرآن به آن دسته از شهروندان گرامی که علیرغم فعال بودن میز خدمت الکترونیک این اداره کل، همچنان معتقد به مراجعه حضوری و انجام کارها به روال سنتی و دستی هستند گفت؛ در این سامانه خدماتی شامل: پیگیری مکاتبات اداری، درخواست خدمت، فرم‌های نظرسنجی الکترونیکی، اطلاع رسانی فرایندهای سازمانی، طرح درخواست و شکایات، تکریم ارباب رجوع، شناسنامه خدمات، فرایندهای سازمانی، خدمات شهروندی به تفکیک، دسترسی آزاد به اطلاعات، گزارش شهروندی، طرح‌های توسعه و عمران شهری، تسهیلات بهسازی و نوسازی، سامانه شهراه، سامانه اطلاعات سوانح و حوادث حمل و نقل کشور و گزارش تخلفات ساختمانی و شهرسازی ارائه می‌شود.

وی افزود: در میز خدمت الکترونیک این اداره کل که دسترسی به آن از طریق نشانی http://isfahan.mrud.ir امکان‌پذیر است تمامی خدمات، شامل: مراحل گردش‌کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سوالات متداول، مدت زمان انجام خدمت، رویه ارائه شکایت، پیگیری و مسئول اصلی ارائه خدمت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه هر فرد با کد رهگیری منحصر به درخواست خود می‌تواند مراحل اجرای فرآیند را ردگیری نماید اضافه کرد: شهروندان عزیز با دریافت خدمات به صورت غیرحضوری علاوه بر کمک به قطع زنجیره کرونا در وقت و هزینه‌های رفت و آمد خود نیز صرفه‌جویی می‌کنند.

قاری‌قرآن در خصوص برون‌سپاری خدمات و عدم نیاز مراجعه ارباب‌رجوع به این اداره کل ادامه داد: در راستای بند الف ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور تسهیل ارائه خدمات، این اداره کل نسبت به انعقاد تفاهم نامه‌ای شامل ۱۲ خدمت و ۴۵ زیر خدمت با انجمن دفاتر پیشخوان خدمات دولت اقدام کرد.

وی ادامه داد: خدمات حوزه نظام مهندسی شامل (صدور، ارتقا و تمدید پروانه اشتغال به کار مهندسی) همچنین فرآیند واگذاری واحدهای ساخته شده به عموم مردم در حوزه مسکن‌مهر و طرح اقدام ملی مسکن از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۰ زیر خدمت مربوط به حوزه املاک و حقوقی در مراحل پایانی جهت تحویل به دفاتر پیش خوان دولت است اظهار کرد: سایر خدمات نیز در مراحل آتی جهت واگذاری به این دفاتر برنامه‌ریزی و بزودی اجرا می‌شود.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: جهت کاهش مراجعات حضوری همکاران در شهرستان‌های تابعه و بازنشستگان، تمهیداتی اندیشیده شده که بدین شیوه درخواست آنان از طریق فرم‌ها و فرآیندهای الکترونیکی در اتوماسیون اداری و شبکه‌های اجتماعی پاسخ داده می‌شود همچنین برای جلسات نیز از سرویس ویدئوکنفرانس بهره‌برداری می‌شود.

کد خبر 460033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.