سکون جوی و انباشت آلاینده ها در کلانشهر اصفهان

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به پایداری نسبی جو از شامگاه امروز، گفت: شرایط برای انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا از امروز تا پایان هفته در مناطق مرکزی و به ویژه کلانشهر اصفهان فراهم است.

ابراهیم هنرمند در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال و شرق و پایداری نسبی جو در دیگر مناطق استان تا روز سه شنبه است از این رو امروز و فردا آسمان بسیاری از مناطق آسمان ابری و مه آلود است و بارش باران و برف در ارتفاعات مناطق شمالی و شرقی با شدتی کمتر از دیروز ادامه می‌یابد.

وی افزود: با توجه به روند پایداری نسبی جو، از اواخر امروز شرایط برای کاهش کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌های جوی در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی آغاز شده و تا اواخر هفته ادامه دارد.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بارندگی‌های شبانه روز گذشته در سطح استان، گفت: بیشترین بارش از آران و بیدگل با میانگین ۲۸ میلی متر باران، اردستان با میانگین ۱۲.۵ میلی متر باران، کاشان ۱۶.۴ میلی متر باران، میمه ۱۰.۵ میلی متر باران و شش سانتی متر برف و ورزنه با میانگین ۴.۵ میلی متر باران گزارش شده است.

هنرمند با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تا دو درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، ادامه داد: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان بین ۱۰ و چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

وی اضافه کرد: زرین شهر با دمای ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت و چادگان با دمای چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

کد خبر 460003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.