حل معضل آب‌های سطحی خرم‌آباد طرح دارد اما بودجه ندارد

یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر خرم آباد به معضل جمع‌آوری آب‌های سطحی اختصاص یافت که به گفته مدیران کمبود اعتبار منجر به متوقف شدن این پروزه شده است

به گزارش خبرنگار ایمنا، رستم کوشکی، رئیس شورای شهر خرم آباد در این جلسه که با حضور ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس برگزار شد با اشاره به معضل جمع آوری آب‌های سطحی در خرم آباد، گفت: شهر خرم آباد به خصوص منطقه جنوب و زیرگذر بهارستان به واسطه شرایط جغرافیایی در هنگام بارندگی‌ها با مشکلات زیادی مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه با یک بارندگی بسیار ناچیز شاهد وقوع مشکلات زیادی در شهر هستیم، افزود: بخشی از این مشکلات نیز به دلیل سوءمدیریت است.

رئیس کمیسیون توسعه، عمران و طرح ریزی شهری شورای اسلامی شهر خرم آباد با بیان اینکه مطالعات علمی طرح جامع دفع آب‌های سطحی خرم آباد انجام شده است، گفت: زیرساخت طرح به گونه‌ای آماده است که شهرداری اگر اعتبار داشته باشد می‌داند کجا بحرانی است و چه کاری باید در چه نقطه‌ای انجام دهد اما واقعیت این است که شهرداری با این در آمد کم نمی‌تواند به نحو مطلوبی نقش‌آفرینی کند.

سجاد بابایی خاطرنشان کرد: اگر اقداماتی هم در این زمینه انجام شده به خاطر اعتبارات سیل بوده است اما در همین بحث بودجه سیل فردا خواهیم دید که خوزستان چه رقم‌هایی خواهد گرفت.

وی به بودجه ۵.۲ میلیارد تومانی شهرداری خرم آباد در حوره عمرانی اشاره کرد و گفت: ما هر ساله از این مشکل رنج می بریم اما ناتوانیم از اینکه مانند کلانشهرها بودجه‌های یک‌هزار میلیارد تومانی بگیریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد هم با بیان اینکه اولین مطالبه ما از نمایندگان گرفتن اعتبارات ملی برای دفع آب‌های سطحی است گفت: برای دو طرح اورژانسی و حادثه خیز در شهر خرم آباد حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

زهرا نظری به شناسایی ۲۰ نقطه حادثه خیز آب‌های شهر اشاره کرد و افزود: حدود یک‌هزاز میلیارد تومان برای ساماندهی آب‌های سطحی نیاز است زیرا اعتبارات قطره‌چکانی شهرداری جوابگو نیست.

کد خبر 459883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.