مرمت بیش از هزار سند مرتبط با وقف

مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مرمت بیش از ۱۰۰۰ سند مرتبط با وقف در این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمد حدادی مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام این خبر درباره جزئیات مرمت اسناد مربوط به وقف گفت: بیش از ۱۰۰۰ سند مرتبط با وقف در اداره‌کل مرمت و حفاظت این سازمان مرمت شده است که می‌توان به وقف اسناد مربوط به مساجد، حمام، مدرسه، وقف املاک و اراضی جهت امور خیریه و برگزاری تعزیه و مراسم مذهبی اشاره کرد.

وی افزود: در اداره‌کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تعداد بسیاری از اسناد و کتب تاریخی مرمت و حفاظت می‌شود و اسناد مربوط به وقف‌نامه‌ها از جمله سندهای مرمت شده در این اداره کل است.

مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: وقف در اسلام به عنوان یک سنت حسنه مورد تأیید است و از آن‌ها برای تأمین منافع عمومی، برقراری آسایش، تأمین اجتماعی، بهبود سطح زندگی، بازسازی و توسعه مساجد، مدارس و اماکن عمومی، گسترش سطح فرهنگ و آموزش علوم و معارف اسلامی و پیشبرد امور عام المنفعه استفاده شده است.

حدادی اضافه کرد: از وقف‌نامه‌های مرمت شده رونوشتی از وقف‌نامه «مزرعه دهویه رستاق» و «شش باب دکان» واقع در شهرستان نیریز است که توسط بهادرخان حسن در تاریخ ۷۸۹ قمری وقف شده که عوائد آن برای مسجد جامع نیریز در نظر گرفته شده است.

کد خبر 459846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.