روز دانشجو تکریم مقام آزادی‌خواهان و شهیدان کسب استقلال کشور است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسبت روز دانشجو تاکید کرد: روز دانشجو، تکریم مقام آزادی خواهان و شهیدان است که در راه کسب استقلال و عظمت ایران اسلامی از تمام وجود خود مایه گذاشتند.

به گزارش ایمنا در متن پیام منصور غلامی آمده است: در تقویم تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران شانزدهم آذرماه که روز دانشجو نام‌گذاری شده است، جایگاه ممتازی دارد. این روز یادآور رشادت و هوشمندی دانشجویان در برابر نقشه‌ها و برنامه‌های نظام سلطه و نیروهای دست نشانده و وابسته به بیگانگان است. یاد و خاطره تمامی شهدای دانشجو خاصّه به خون خفتن سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا در شانزدهم آذر ۱۳۳۲ را گرامی داشته و شجاعت و صلابت به یاد ماندنی شان را به یکایک دانشجویان سرافراز و فرهیخته تبریک می گویم.

به گفته غلامی، بی گمان از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ تا به امروز فریاد استکبارستیزی و استبداد ستیزی دانشجویان در فضای دانشگاه طنین‌انداز است و دانشجویان همچنان طلایه‌داران آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی و ظلم. ستیزی هستند. آنها این حرکت را نه تنها در کنش‌گری سیاسی و اجتماعی شان بلکه در فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود به انحای مختلف نشان داده و آبادانی، آزادی و استقلال ایران اسلامی را سر لوحه فعالیت و مقصد خود قرار داده‌اند.

در بخش دیگری از پیام وزیر علوم آمده است: امروز که استکبار جهانی در قامت جنگ رسانه‌ای، اقتصادی و ترور دانشمندان هسته‌ای این سرزمین در صدد ایجاد چالش و اختلال است، پیش‌گامی در عرصۀ تلاش مجاهدانه و حرکت برای تحقق چشم‌اندازهای علمی و اقتصادی، کسب توانایی بیشتر و افق گشایی‌های تازه می‌تواند موجب رونق و نشاط بیشتر شود.

وی می‌افزاید: علم‌اندوزی، مهارت آموزی و توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه، تقویت سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی کشور است. نشاط، شادابی و امید در فضای دانشجویی کشور به یمن انگیزه و اراده دانشجویان به‌دست می‌آید و این ۲، شرط پویایی و تحرّک دانشگاه برای یافتن راه‌حل پرسش‌ها و مسائل روز جامعه است. واقعیتی که امکان بازکاوی عالمانه و نیل به حکمروایی مطلوب در ساحت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را در پی خواهد داشت و این مهم جز از مسیر تعامل و تعاطی فکری اصحاب خرد و سیاست حاصل نمی‌شود.

وزیر علوم در پیام روز دانشجو خاطرنشان می‌سازد: امید است در چارچوب مسوولیت اجتماعی و نقدِ خردمندانه و منصفانه، شاهد ایرانی مستقل و قدرتمند، تأثیرگذار و نقش‌آفرین در حوزه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مبتنی بر ارزش‌های انسانی و آموزه‌ای اخلاقی و دینی باشیم.

در ادامه پیام غلامی آمده است: افزون بر این، روز دانشجو نه تنها فرصتی است تا دانشجویان حضور مسئولانه خود را در فضاهای واقعی و مجازی اثبات کنند و به تماشا بگذارند، بلکه امکانی است برای فهم تاریخی فراز و فرودهای تاریخ معاصر ایران و بصیرت نسبت به زمانه خود همچنین تکریم مقام آزادی خواهان و شهیدان که در راه کسب استقلال و عظمت ایران اسلامی از تمام وجود خود مایه گذاشتند.

در بخش پایانی پیام آمده است: در این روز مبارک، یاد و خاطره شهیدان دانشجو را گرامی و از درگاه حق تندرستی، عزّت و سربلندی را برای همه دانشجویان عزیز مسألت دارم.

منبع: ایرنا

کد خبر 459653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.