فاز پایانی چشمه مدرس ساماندهی می‌شود

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از ساماندهی فاز پایانی چشمه مدرس خبر داد و گفت: در سال های گذشته آزادسازی های مسیر چشمه باقرخان انجام و ساماندهی شد.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات ساماندهی چشمه باقرخان شامل لاشه چینی دیواره‌ها، ایجاد پیاده روها در طرفین مسیر چشمه، احداث پل ارتباطی عابر پیاده، مناسب‌سازی مسیر عبور معلولان و نابینایان و ساماندهی فضاهای سبز مسیر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: قسمت‌های پایانی این مسیر که نیاز به سنگ لاشه چینی دیواره‌های مسیر آبراهه داشت در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار است که به دلیل تعطیلات کرونایی این مرحله به روزهای آتی موکول شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: عملیات ساماندهی چشمه مدرس با پیشرفتی حدود ۹۰ درصد در دست اقدام است که پس از عملیات عمرانی، ساماندهی فضای سبز نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ابنیه‌های متعدد تاریخی در محدوده منطقه سه، اظهار کرد: گذرهای منتهی به ابنیه‌های تاریخی، به جهت اهمیت این بناها نیاز به ساماندهی و زیباسازی داشته که در این خصوص ابتدا عملیات زیرسازی، بلوک یا سنگفرش انجام می‌شود و در برخی مکان‌ها به دلیل جلوگیری از ریزش ساختمان یا دیواره‌های آن، نیاز به زیرسازی دیواره داشته و به دلیل سنخیت داشتن با محیط تاریخی پیرامون آن، کاهگل خواهد شد.

کارگر گفت: در فاز دوم ساماندهی گذر گردشگری دردشت، ابنیه‌های با ارزش تاریخی همچون بازار و حمام دردشت، دو منار دردشت یا مقبره سلطان بخت آغا، حمام شیخ بهایی و عصارخانه جماله وجود داشته که عملیات مناسب سازی انجام شده و در برخی مکان‌ها که دیواره‌ها تخریب شده بود و برای تردد شهروندان ایجاد ناامنی می‌کرد، زیرسازی و عملیات کاهگل دیواره انجام شد.

کد خبر 459593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.