خشت اولین مدرسه طرح " آجر به آجر" گذاشته شد

مراسم خشت گذاری اولین مدرسه با مشارکت ۱۶۰۰ خیر در طرح آجر به آجر، در روستای "تیرکرت" از توابع شهرستان بوئین و میاندشت استان اصفهان امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی میربد، در آئین خشت گذاری آموزشگاه حضرت رقیه روستای " تیرکرت"، اظهار کرد: بر مبنای ابلاغیه وزیر آموزش و پرورش برای اجرای طرح آجر به آجر، جلب مشارکت‌های خرد مردمی در امر مدرسه سازی مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای پویش محرم آجر به آجر، افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد دغدغه مشارکت در ساخت فضای فیزیکی آموزش و پرورش در بین مردم بوده تا همه اقشار با هر سطح توانمندی مالی حتی با کمک‌های بسیار خرد بتوانند در این امر شرکت کنند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان، گفت: این طرح به خوبی در کشور تدوین شد و با استقبال خیران مواجه شد. هدف گذاری این طرح در استان در گام اول جمع آوری مدارس کانکسی و سنگی و جایگزینی آن با فضای استاندارد بود.

میربد افزود: در همین راستا، حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر به طور رسمی در سایت آجر به آجر ثبت‌نام کردند که با استفاده از مبالغ جمع آوری شده از این افراد و مشارکت خیران محترم آقای محمدحسین جزی و خانم اعظم محمدامینی جزی، امروز خشت گذاری اولین مدرسه در استان اصفهان انجام شد.

وی ادامه داد: پس از استان خوزستان، دومین استان کشور هستیم که امروز، خشت گذاری طرح آجر به آجر را انجام خواهیم داد. امید است با این هدف گذاری، بتوانیم در آینده بسیار نزدیک شاهد جمع آوری مدارس کانکسی و سنگی باشیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: در سال جاری آمار مشارکت و ساخت مدارس توسط خیران، با رشد ۹ درصدی به ۸۴ درصد رسیده است. این امر نشان می‌دهد خیران حتی در شرایط کنونی با وجود شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی، در امر مدرسه سازی بیشتر از قبل شرکت کرده‌اند.

میربد افزود: حدود ۱۷ مدرسه کانکسی و ۳۶ مدرسه سنگی در استان اصفهان داریم که بیشتر این نوع مدارس در غرب استان اصفهان است. طرح تجمیع مدارس کوچک نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه اواخر شهریورماه، مراسم کلنگ زنی ۱۱ پروژه در شهرستان فریدونشهر برگزار شد، ادامه داد: در همان جلسه این تعداد با کمک خیران، به ۱۴ مدرسه رسید.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: اعتبارات پروژه‌ها پیش‌بینی شده و هر زمانی که سهم خیران پرداخت شود در اختیار پروژه قرار گرفته تا تکمیل شود.

وی ادامه داد: شاید روستای " تیرکرت" از نظر بعد مسافت به مرکز استان دور باشد اما به همت خیران دومین مدرسه طرح آجر به آجر کشور در این روستا ساخته خواهد شد، دوری روستا خدمت رسانی به دانش آموزان را کمتر نکرده است، دولت در کنار خیران بوده و این پروژه‌ها را تکمیل خواهد کرد.

احمد زالی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوئین و میاندشت، در این مراسم اظهار کرد: در این شهرستان پنج مدرسه خیر ساز داریم، چهار مدرسه در حال استفاده است.

وی افزود: مدرسه فدک، مدارس مرحوم صدیقی ۱ و ۲ و یک مدرسه در هزارجریب، چهار مدرسه نیز از طرف ستاد اجرایی فرمان امام احداث و بهره‌برداری شده است. به همت اداره کل نوسازی سال ۹۶ و ۹۷ همه مدارس را نوسازی و بهسازی کردیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوئین و میاندشت گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی سال‌های اخیر، مهاجرت به سمت ثبات پیش رفته است. این منطقه تنها دو مدرسه کانکسی دارد که دانش آموزان یکی از این مدارس فصلی هستند.

زالی افزود: در شرایط موجود مدارس روستاها باز است، به دلیل بعد مسافت و پراکندگی، امکان گسترش اینترنت در همه روستاها وجود نداشت و فعالیت مدارس حضوری است.

به گزارش ایمنا، پس از این مراسم مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان از دو پروژه دیگر در شهرستان بوئین و میاندشت نیز دیدار کرد.

کد خبر 459536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.