داوران جایزه سیمرغ معرفی شدند

«پنجمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ» در دو بخش «ملی» و «منطقه‌ای» و با حضور داوران مطرح کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، «جایزه داستان کوتاه سیمرغ» در سال‌های اخیر به ابتکار «انجمن داستان سیمرغ نیشابور» و با مشارکت بخش خصوصی پایه‌گذاری شد و هدف از برگزاری این جایزه ادبی، کشف، معرفی و تولید آثار خلاق و برتر داستانی است.

«پنجمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ» در دو بخش «ملی» و «منطقه‌ای» و با حضور داوران مطرح کشوری برگزار می‌شود.

در این دوره ۴۵۰ نویسنده از داخل و خارج از کشور داستان ارسال کردند. که بیشترین داستان‌ها از استان‌های تهران، خراسان رضوی، مازندران، خوزستان و کرمانشاه ارسال شده است. همچنین از کشورهای کانادا، اسکاتلند، سوئد، آلمان، ترکیه، مالزی و هند داستان‌هایی به دبیرخانه این جایزه ادبی رسیده است.

در معرفی داوران این جایزه ادبی آمده است:

مجید نصرآبادی، هادی خورشاهیان و لیلا صبوحی به عنوان «هیأت انتخاب» و شیوا مقانلو، منصور علیمرادی و جواد پویان به عنوان «هیأت داوری» انتخاب و معرفی شدند.

شیوا مقانلو: متولد سال ۱۳۵۴، داستان نویس، مترجم و مدرس ادبیات داستانی است و داوری چند جایزه ادبی را در کارنامه دارد. سال ۱۳۹۲ برنده دیپلم افتخار جایره ادبی مهرگان برای مجموعه داستان «آن ها کم از ماهی‌ها نداشتند» شد. برخی از داستان‌های کوتاه شیوا مقانلو تاکنون به زبان‌های انگلیسی، لهستانی، ترکی استانبولی و کردی ترجمه و در مجلات چاپ شده‌اند.

منصور علیمرادی: نویسنده، پژوهشگر و روزنامه نگار، متولد سال ۱۳۵۶ در جنوب کرمان است. چهار کتاب پژوهشی در حوزه فرهنگ عامه‌ی جنوب کرمان و دو مجموعه داستان و پنج رمان در کارنامه ادبی او دیده می‌شود. رمان «تاریک ماه» و مجموعه داستان «زیبای هلیل» نوشته ی منصور علیمرادی، برگزیده ی جایزه ادبی هفت اقلیم شد. وی در جوایز مختلف کشوری به عنوان داور حضور داشته است.

جواد پویان: متولد سال ۱۳۳۵ در نیشابور است. دو رمان «مرد ناتمام» و «فراموشی» را در سال‌های ۹۴ و ۹۵ توسط انتشارات نیلوفر به چاپ رساند و چهار رمان دیگرش در انتظار مجوز است. رمان «فراموشی» اش در سال ۹۷ برگزیده جایزه ادبی مهرگان شد. او مدرس داستان نویسی است و اکنون به عنوان «داور» در هیأت داوری جایزه ادبی مهرگان حضور داد.

مجید نصرآبادی: متولد سال ۱۳۵۳ است. او نویسنده، منتقد و مدرس داستان نویسی و از پایه گذاران انجمن‌های ادبی در دهه‌ی هفتاد در نیشابور است.

هادی خورشاهیان: متولد سال ۱۳۵۲ در گنبد کاووس است. او تاکنون ده‌ها کتاب در حوزه‌ی کودک و نوجوان و بزرگسالان در زمینه‌های مختلف ادبیات منتشر کرده و مدرس داستان و داور چندین جایزه معتبر ادبی مانند جایزه جلال آل احمد بوده است.

لیلا صبوحی: متولد سال ۱۳۵۳ در تبریز است. در رشته ادبیات فارسی در دانشگاه تهران و دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل کرده. رمان «سیاوش اسم بهتری بود» نوشته ی لیلا صبوحی، سال گذشته نامزد جایزه ادبی واو شد.

مصطفی بیان، دبیر «پنجمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ» درباره شرایط برگزاری این رویداد ادبی گفت: «اختتامیه پنجمین جایزه داستان کوتاه سیمرغ، اوایل دی ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.»

بر اساس فراخوان، جایزه اهدایی در بخش «ملی»: به نفر اول، سه میلیون تومان و تندیس سیمرغ، نفر دوم، دو میلیون تومان و تندیس سیمرغ و نفر سوم، یک میلیون تومان و تندیس سیمرغ تعلق خواهد گرفت. همچنین برای بخش «منطقه ای»: به نفر اول، یک میلیون تومان و تندیس سیمرغ، نفر دوم، هشتصد هزار تومان و لوح تقدیر و نفر سوم، پانصد هزار تومان و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

کد خبر 459512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.