کوهنورد جوان اصفهانی برای صعود به دماوند مجوز نداشت

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: کوهنورد ۲۱ ساله اصفهانی پس از ۱۲ روز مفقودی در ارتفاعات دماوند پیدا شد، این کوهنورد جوان که به صورت انفرادی تصمیم به صعود می‌گیرد، هیچ گونه مجوزی برای صعود نداشته است.

به گزارش ایمنا، مهدی نصر اصفهانی در گفت‌وگو با اخبار شبانگاهی شبکه استانی اصفهان با بیان اینکه کوهنورد ۲۱ ساله اصفهانی پس از ۱۲ روز مفقودی در ارتفاعات دماوند پیدا شد، اظهار کرد: فرزاد موسایی به صورت انفرادی تصمیم به صعود دماوند می‌کند و در روز سه شنبه به مجموعه دماوند می‌رسد.

وی افزود: علی رغم تذکر هم‌نوردان وی برای منع صعود به دماوند در این فصل، این کوهنورد روز سه شنبه به پناهگاه دماوند می‌رسد و با سبک کردن کوله کوهنوردی خود، صعود خود را ادامه می‌دهد.

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تا روز پنج شنبه نیز طبیعی بود که این کوهنورد جوان باز گردد، اما خبری از وی نشد و روز جمعه با تصمیم‌گیری اضطراری در هیأت کوهنوردی استان و تیم امداد و نجات استان یک تیم ۱۵ نفره برای جست‌وجو به دماوند اعزام شدند.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه بدی آب و هوا و وجود مه شدید و برف و بوران باعث کاهش قدرت دید شده بود، تصریح کرد: پاکسازی در جبهه‌های مختلف توسط کوهنوردان استان اصفهان و مازندران و تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر را شروع کردیم، اما اثری از این کوهنورد جوان پیدا نکردیم و توسط بالگرد جست‌وجو را ادامه دادیم و عکس‌برداری از منطقه انجام شد.

وی گفت: این کوهنورد جوان که به صورت انفرادی تصمیم به صعود می‌گیرد، هیچ گونه مجوزی برای صعود نداشته است و با توجه به ابلاغیه‌های فدراسیون کوهنوردی کشور در پاندمی کرونا تمامی فعالیت‌های کوهنوردی تعطیل بوده بوده است و هر نوع صعود باید توسط باشگوه‌های ورزشی به اطلاع هیأت کوهنوردی استان اصفهان برسد.

کد خبر 459429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    خدا به پدر و مادرش صبر بده، خیییلی دردناک
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    چرا خانواده ‌اش تو این سرما جلوی این جوان رو نگرفتن، واقعا چرررا؟؟؟!!!
  • علی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 1
    یعنی تو منطقه دماوند کسی نبوده که مجوز این کوهنورد رو بررسی کنه، به نظر من هیات کوهنوردی کشور یا منطقه دماوند باید به خاطر بررسی نکردن مجوز جوابگو باشه
  • دلتنگ IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    فررزاد مجوز نمیخاست.عاشق دماوند بود.مجوزشو خدا دادکه بردش.
  • CA ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    به نظر من هیبت کوهنوردی باید جوابگو باشد .که چرا از صعود این جوان ۲۱ ساله جلوگیری نکرده