ترددهای جاده‌ای طبق دستورالعمل قبلی کنترل می شود

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: کنترل جاده ها و محورهای اصلی و فرعی استان مانند دو هفته گذشته است و ترددهای غیرمجاز طبق دستورات قبلی اعمال قانون و جریمه می شوند.

حسین پور قیصری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره کنترل ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی کرونا در استان اصفهان، اظهار کرد: جاده‌ها و محورهای اصلی و فرعی استان مانند دو هفته گذشته کنترل می‌شود و ترددهای غیرمجاز طبق دستورات قبلی اعمال قانون و جریمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه خروج خودروها از شهرهای قرمز و تردد در جاده‌های بین شهری مشمول جریمه یک میلیون تومان و خروج از شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان است، افزود: به رانندگان توصیه می‌شود که ترددهای غیرضروری را لغو کنند زیرا دوربین‌های تردد شمار جاده‌ای فعال است و برای شهروندانی که خارج از محل و محدوده پلاک وسیله نقلیه خود تردد می‌کنند تخلف و جریمه ثبت می‌شود.

به گزارش ایمنا، هم اکنون شهر اصفهان در وضعیت نارنجی کرونا است، با اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان اصفهان از ابتدای آذر، ۱۴ شهرستان قرمز و ۱۰ شهرستان نارنجی به چهار شهرستان قرمز و ۱۷ شهرستان نارنجی و سه شهرستان زرد تغییر وضعیت یافتند. از این رو شهرهای اردستان، تیران و کرون، نائین و نطنز جز شهرهای قرمز هستند و شهرهای برخوار، خور و بیابانک و دهاقان جز شهرهای زرد رنگ هستند و مابقی شهرهای استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در مراکز استان‌ها و شهرهای مختلف، تردد وسایل حمل و نقل در شهرهای قرمز به جز خودروهای مجاز، از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ممنوع است و برای تردد اشکال مختلف حمل و نقل نیز مقرراتی وضع شده است از جمله اینکه خودروهای دارای پلاک بومی حق خروج از شهر خود و ورود به سایر شهرها را ندارند و طبق اعلام پلیس راهور این محدودیت برای مراکز استان‌ها از یکم آذر اعمال شده است.

در صورت خروج خودروها از شهرهای قرمز و تردد در جاده‌های فرعی و ثبت خودروها در جاده‌های بین شهری، مبلغ یک میلیون تومان و در صورت خروج از شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌ها، آژانس‌ها و… از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح ممنوع نیست و جریمه‌ای برای این افراد صادر نمی‌شود. همچنین افرادی که شیفت شب کار بوده و یا ناچار به تردد شبانه برای حضور در محل کار هستند، برای جلوگیری از جریمه باید پلاک‌های خودروی آنان توسط کارفرمایان به فرمانداری‌ها و پلیس راه هر استان اعلام شود. ضمن اینکه تردد شبانه ۲۱ شب تا چهار صبح در شهرهای زرد ممنوع نیست.

کد خبر 459371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.