استاد تاج اصفهانی یک سرمایه نمادین است

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: استاد تاج از لحاظ روش و منش برای ما یک سرمایه نمادین است، روش این فرد جنبه هنری دارد و به اعتقادم در زمینه موسیقی حکیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ محمد عیدی (امروز پنجشنبه ۱۳ آذر ماه) در آئین بزرگداشت استاد جلال الدین تاج اصفهانی اظهار کرد: این شخص فخر موسیقی ایران زمین است و گنجی برای موسیقی ایران است، تاج توانست فرآورده موسیقی را به فرآیند هنری تبدیل کرده است. امیدواریم بتوانیم زحمات این فرد را ببینیم و از میراث آن نگهداری کنیم.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته این برنامه با حضور مردم برگزار می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا نتوانستیم این بزرگداشت را با حضور مردم برگزار کنیم، امیدوار هستم تا سال آینده شاهد ریشه کن شدن این ویروس باشیم تا بتوانیم شاهد حضور دوباره مردم در این جمع هنری باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: استاد تاج از لحاظ روش و منش برای ما یک سرمایه نمادین است، روش این فرد جنبه هنری دارد و به اعتقادم در زمینه موسیقی حکیم بود و توانست کالای هنری خود را با احترام به مخاطب به فرآیند تبدیل کند. این فرد بزرگ اخلاقی را در هنرمندان پایه گذاری کرد که این اخلاق هنوز زبان زد است که این شیوه برای انتقال آموزه‌های هنری است.

عیدی افزود: مردم شهر خاطرات خوشی از روش هنری و منش اخلاقی استاد تاج دارند، این فرد در زمان خود توانست مکتب آوازی اصفهان را در جغرافیای فرهنگی ایران گسترده بکند و خود مایه گفت وگو های هنری بین هنرمندان شد که موجب خلاقیت فرهنگی شد. سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری باید به این میراث ادای احترام کند تا از این ساخته‌ها بتوانیم در آینده استفاده ببریم زیرا ما میراث داران این اشخاص هستیم.

کد خبر 459237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.