طرح توسعه شهرستان آوج با گذشت چندسال مسکوت مانده است

افتخاری با بیان اینکه این شهرستان یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور است، تصریح کرد: با گذشت چندسال از تصویب مصوبات برنامه ملی توسعه پایدار شهرستان آوج هنوز اقدام چشمگیری صورت نگرفته است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها؛ عباس افتخاری، نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات شهرستان آوج، اظهار کرد: این شهرستان یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور است. در سال گذشته استاندار به همراه معاون و مدیران کل دستگاه‌ها جلسه‌ای در شهرستان برگزار کردند. با توجه به فلسفه تعیین شهرستان‌های کمتر توسعه یافته، مقرر شد این شهرستان در مسیر توسعه قرار گیرد.

افتخاری با بیان اینکه جلسه تشکیل شده ولی متأسفانه توسعه‌ای در شهر مشاهده نشده است، گفت: برای مثال قرار بود یک میدان در ورودی شهر که دروازه قزوین از سمت استان همدان است احداث شود که متأسفانه این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: همچنین در خصوص مسیر قزوین به همدان که تنها ۹ کیلومتر از چهار بانده شدن این جاده باقی مانده است هم قرار بود گشایش‌هایی صورت گیرد. این در حالی است که ۳ استاندار عوض شده و منطقه را مشاهده کرده‌اند ولی هنوز عملیات احداث این جاده به پایان نرسیده است.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها با اشاره به عملیاتی نشدن قالب مصوبات برنامه ملی توسعه پایدار شهرستان آوج در راستای برنامه ملی توسعه پایدار ۳۱ شهرستان منتخب کمتر توسعه‌یافته کشور گفت: پیگیری‌های متعدد در راستای توسعه پایدار شهرستان کمتر توسعه‌یافته آوج متأسفانه تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است و قالب مصوبات بر روی کاغذ مانده است.

وی با اشاره به مصوبات برنامه ملی توسعه پایدار شهرستان آوج، بیان کرد: قرار بود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کلیه ظرفیت‌های قانونی برای تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات ردیف استانی شهرستان آوج را به کار گرفته و حداکثر مساعدت لازم معمول شود اما بنا بر اظهارات مسئولین شهرستانی تاکنون تنها ۱۲ درصد بودجه تخصیص یافته است.

افتخاری ادامه داد: همچنین مقرر شده بود اداره کل میراث فرهنگی نسبت به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی به‌ویژه کاروانسرای شاه‌عباسی آوج و برج‌های دوقلو و انجام مطالعات تکمیلی جهت توسعه گردشگری از قبیل غار قلعه کُرد و سایر اماکن ظرف مدت سه ماه صورت پذیرد که متأسفانه بعد از گذشت یک سال هنوز اتفاقی رخ نداده است.

عضو شورای شهرستان آوج بابیان اینکه مصوب شده بود کاروانسرای شاه‌عباسی آوج به‌منظور ایجاد مجتمع فرهنگی اقامتی در اختیار شهرداری آوج قرار گیرد تصریح کرد: بر اساس این مصوبه شهرداری باید از همه منابع ممکن جهت تکمیل و بهره‌برداری مجموعه با نظارت میراث فرهنگی استان استفاده کند اما تاکنون این واگذاری صورت نگرفته است.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: همچنین در خصوص مصوباتی از قبیل انتقال دامداری‌های سنتی از داخل شهر به بیرون شهر و احداث مجتمع دامداری، احداث سیلو توسط سرمایه‌گذار خصوصی و تسریع در ایجاد فضای سبز در محوطه پل معلق آوج توسط اداره کل راه و شهرسازی و امور اراضی نیز اقدامات چشمگیری انجام نشده است.

افتخاری افزود: قرار بر این بود که شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین جهت دریافت زمین‌های الحاقی به ناحیه صنعتی اقدام نماید که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدامات لازم را جهت رفع موانع تولید انجام دهد، خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده بود سازمان صنعت، معدن و تجارت تا تاریخ ۱۴ شهریور سال ۹۸ پروژه‌های قابل‌ارائه را به دو شرکت بزرگ "ای درو" و "ایمیدرو" جهت سرمایه‌گذاری ارائه کند؛ اما این کار انجام نشده است.

افتخاری ادامه داد: همچنین اقداماتی ازجمله برنامه‌ ریزی برای گرفتن مجوز لازم برای احداث بیمارستان در سطح شهرستان آوج، احداث استخر شنا برای دانش‌آموزان از سوی آموزش‌وپرورش، احداث میدان ورودی توسط اداره کل راه و شهرسازی که مطالبه جدی مردم است و چهار بانده کردن جاده آوج به رزن و احداث پلیس‌راه در شهر آوج باوجود داشتن مصوبه هنوز بی‌نتیجه مانده است.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در پایان گفت: مقرر شده تسهیلات لازم جهت تکمیل و راه‌اندازی طرح آب‌درمانی الماس غرب در شهر آبگرم صورت بگیرد.

کد خبر 459139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.