تولید روزانه ۴۰ تن زباله در مبارکه

معاون خدمات شهری شهردار مبارکه با بیان اینکه شهروندان این شهر روزانه حدود ۳۵ تا ۴۰ تن زباله تولید می‌کنند، گفت: برای جمع‌آوری این زباله‌ها در ماه حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

داوود ایرانپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۱۶ نفر از کارگران شهرداری مبارکه این روزها و در شرایط شیوع بیماری کرونا، علاوه بر گندزدایی و ضدعفونی نقاط آلوده و پرتردد شهر، روزانه حدود ۳۵ تا ۴۰ تن زباله را نیز از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری و حمل زباله شهر مبارکه با استفاده از شش دستگاه کامیون انجام می‌شود ادامه داد: برای جلوگیری از ابتلای کارگران به کرونا، وسایل و تجهیزات فردی و آموزش‌های لازم به آنها ارائه شده و ماشین‌های حمل زباله به طور مرتب شست و شو و ضد عفونی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه با بیان اینکه مخازن جمع‌آوری زباله شست و شو و ضد عفونی و آهک‌پاشی می‌شود، گفت: در حال حاضر طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر مبارکه اجرا نمی‌شود و زباله‌های این شهر به سایت کارخانه پسماند لنجان منتقل می شود.

ایرانپور گفت: یک شرکت بازیافت بخش خصوصی در حال احداث کارخانه تفکیک پسماند در شهرستان مبارکه است که امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه ۶۰ نفر نیروی پاکبان مسئولیت لایروبی جوی‌ها و جمع‌آوری برگ‌ها را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: برگ‌ها و همچنین پسماند لایروبی جوی‌های شهر با ۱۰ دستگاه خودرو جمع آوری می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار مبارکه با بیان اینکه لایروبی رفیوژهای فضای سبز بزودی شروع می‌شود، عنوان کرد: ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر از کانال‌های دفع آب‌های سطحی لایروبی شده و ۵۰ تا ۷۰ تن برگ درختان جمع‌آوری شده است.

ایرانپور گفت: تعمیرات جزئی ۱۰ کیلومتر از کانال‌های دفع آب‌های سطحی محله "صفائیه" و تعمیرات کلی یک کیلومتر کانال‌های دفع آب‌های سطحی سایر مناطق شهری نیز انجام شده است.

کد خبر 459007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.