بازارهای مجازی کریسمس در لهستان

مقامات رسمی کیلتس، از شهرهای جنوبی کشور لهستان، اعلام کرده‌اند که به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا، در جشن سال نو هر گونه حضور فیزیکی در بازار کریسمس ممنوع خواهد بود و مردم می‌توانند به صورت آنلاین از بازارها بازدید و خرید کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار کیلتس نیز مانند سایر شهرهای اروپایی تصمیم گرفته است برای حفظ ایمنی شهروندان خود در روزهای کرونایی، از حضور فیزیکی آنان در بازارهای کریسمس که به رسم هر سال در میدان مرکزی شهر برگزار خواهد شد جلوگیری کند. در عوض شهروندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت شهر، به تمام غرفه‌های بازار دسترسی کامل داشته باشند و در صورت تمایل به صورت اینترنتی اقلام مورد نظر خود را سفارش دهند.

در پی نقصان‌های اقتصادی، کارکنان مراکز تجاری و فروشندگان، ضررهای مالی زیادی را متحمل شده و به فروش محصولات خود در ایام سال نو نیاز دارند. به همین دلیل شهردار کیلتس تصمیم گرفته است برای کمک به جبران نسبی وضعیت مالی این افراد از تعطیل کردن فعالیت آن‌ها در دوران کرونا خودداری کرده و البته خرید آنلاین را جایگزین حضور فیزیکی شهروندان کند.

هر سال در ایام کریسمس رقابت‌هایی با جوایز نفیس در بازارهای سال نو برگزار می‌شود و همین اقدام، شهروندان و گردشگران زیادی را به سمت بازارهای کریسمس جذب می‌کند. مقامات رسمی کیلتس اعلام کرده‌اند که تمام آئین سال‌های قبل در سال جاری نیز برقرار خواهد بود اما از تمام شهروندان و گردشگران می‌خواهد به صورت آنلاین اقلام مورد نیاز خود را از بازارهای مخصوص سال نو و حراجی‌ها بخرند. این کار نه تنها به رونق اقتصادی فروشندگان کمک می‌کند، بلکه امکان خرید را برای مردم در محیطی ایمن فراهم می‌آورد.

جالب است بدانید که شهردار کیلتس برای اینکه تمام آئین کریسمس شهر را زنده نگه دارد از مردم خواسته است صدای خود را در حین خواندن سرود کریسمس ضبط کنند تا با ذکر نام آن‌ها، در وب‌سایت به گوش سایر مردم برسد. بازارهای کریسمس کیلتس از ششم دسامبر آغاز می‌شود و تا بیست و چهارم ادامه می‌یابد.

کد خبر 458881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.