رفع تصرف ۴۷ هزار مترمربع از اراضی ملی استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۱۵ مورد تعرض به اراضی ملی در استان اصفهان به ارزش ۵۳۳ میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از وقوع ۱۵ فقره تعرض به اراضی دولتی خبر داد و گفت: با دقت، هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت از اراضی استان تمامی این اراضی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی این اراضی در مجموع بالغ بر ۵۳۳ میلیارد ریال است، ادامه داد: مساحت اراضی بازپس‌گیری شده بیش از ۴۷ هزار مترمربع بوده که شامل ۱۴ هزار و ۸۱۲ مترمربع در شهرستان کاشان، هفت هزار مترمربع در شهر وزوان واقع در شهرستان شاهین شهر و میمه، ۱۲۰ مترمربع در ترک آباد واقع در شهرستان شهرضا، ۲۲۰ متر مربع در شهرستان لنجان، حدود چهار هزار مترمربع در شهرستان خور و بیابانک و ۲۱ هزار متر مربع آن مربوط به شهرستان سمیرم می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت این اداره‌کل قرار دارد که از جمله این اقدامات، نصب تابلو و علائم هشداردهنده و گشت‌زنی در اراضی ملی است تا مردم بدانند کدام اراضی مربوط به دولت است.

کد خبر 458780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.