نحوه انعقاد غیرحضوری قرارداد ادامه «بیمه اختیاری» + شرایط سنی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی به اعلام جزئیات خدمت جدید سازمان تأمین اجتماعی که از این پس در قالب طرح ۳۰۷۰ به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، پرداخت.

به گزارش ایمنا، علی اکبر ربیع زاده در نشست خبری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی که صبح امروز به صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه در یک دوشنبه دیجیتالی دیگر، از خدمت «انعقاد قرارداد ادامه بیمه پردازی به شکل بیمه اختیاری» است گفت: بر این اساس هر شخصی که دارای حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه و کمتر از ۵۰ سال سن داشته باشد می‌تواند درخواست بیمه اختیاری را ارائه کند.

وی افزود: قبلاً کل فرایند حضوری بود که اکنون کاملاً غیرحضوری شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سالانه بیش از ۷۰ هزار درخواست داشتیم که اکنون با غیرحضوری شدن این خدمت، از بار مراجعات کاسته می‌شود گفت: نکته دیگر پرداخت آنلاین حق بیمه است. قبلاً بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد باید حق بیمه را پرداخت می‌کردند و ۴۸ تا ۷۲ ساعت منتظر می‌ماندند تا وصولی انجام شود.

ربیع زاده ادامه داد: اما اکنون با مساعدت بانک رفاه به محض اینکه بیمه شده از طریق سامانه حق بیمه بپردازد و پول از حسابش برداشت شود، تاییدیه وصولی ارسال و بیمه شده استحقاق ارائه خدمات درمانی را می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کل فرایند از صفر تا صد غیرحضوری شده است گفت: نزدیک به یک میلیون بیمه شده اختیاری فعال داریم که سالانه چهار تا هشت بار به شعب و کارگزاری‌ها مراجعه کنند که دیگر نیازی به مراجعه نیست.

بنابه گزارش ایسنا، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی همچنین اعلام کرد: از زمان آغاز اجرای طرح ۳۰۷۰ حدود یک هزار و ۱۱۷ مورد هدیه ازدواج به صورت غیرحضوری واریز شده است و تاکید کرد بیمه شدگان برای دریافت این خدمات به صورت حضوری به شعب مراجعه نکنند. همچنین اطلاعات شماره حساب و شماره موبایل خود را در سامانه eservices.tamin.ir وارد کنند که برای ارائه خدمت مشکلی وجود نداشته باشد.

کد خبر 458659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.