بازیافت هوشمندانه وسایل اضافی در چک

گروهی از خلاقان اهل پراگ، پایتخت جمهوری چک، نرم‌افزاری ایجاد کرده‌اند که از طریق آن مردم نیازمند با سایر افرادی که وسایل خود را مورد استفاده قرار نمی‌دهند ارتباط برقرار می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از ما انسان‌ها در زندگی روزانه خود با وسایلی برخورد می‌کنیم که استفاده زیادی برای ما ندارد و در عوض فضای زیادی از خانه را اشغال می‌کند. در اغلب موارد ممکن است بسیاری از ما این گونه وسایل را در مواد بازیافتی و حتی سطل زباله‌ها قرار دهیم. این در حالی است که بسیاری از همشهریان ممکن است به چنین وسایلی نیاز داشته باشند اما از توان مالی لازم برای تهیه آن برخوردار نباشند.

مقامات رسمی در بسیاری از شهرهای جهان، ایده‌هایی برای حل این مشکل ارائه داده‌اند؛ مثلاً در بعضی از نقاط دنیا، دیوارهای نیکوکاری طراحی شده است که در آن، مردم وسایلی را که دیگر استفاده نمی‌کنند، روی آن قرار می‌دهند تا سایر افراد نیازمند از آن‌ها بهره گیرند. یا مثلاً در بعضی از شهرهای جهان، شهردارها یا مؤسسات خیریه جعبه‌های مخصوصی را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند تا وسایل کمتر مورد استفاده خود را در آن قرار داده و به نیازمندان اهدا کنند. این کار در کنار تمام مزایای خود، برای محیط زیست نیز فواید زیادی دارد چرا که منجر به کاهش انباشته شدن مواد زائد می‌شود.

در این راستا، گروهی از جوانان اهل پراگ بسیار خلاقانه عمل کرده و به ایجاد نرم‌افزاری برای تبادل وسایل شهروندان پرداخته‌اند. این نرم‌افزار روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود و افرادی را که از بعضی وسایل خود کمتر استفاده می‌کنند با نیازمندان به آن وسایل مرتبط می‌کند. وسایل مورد نظر در دو مکان تعیین شده توسط دولت نگهداری می‌شوند که یکی از این مکان‌ها به حفظ وسایل بزرگ و دیگری به وسایل کوچک‌تر اختصاص داده شده است. در صورتیکه یک وسیله مورد استفاده هیچ فردی قرار نگیرد، کارکنان مسئول آن را به بخش بازیافت منتقل می‌کنند.

کد خبر 458653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.