ایران شکاف‌ها و خلأهای اطلاعاتی را برطرف کند

یک استاد علوم سیاسی گفت: ایران نباید در راستای رقابت‌های اطلاعاتی و امنیتی با اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه‌ای، از مجامع و سازمان‌های بین‌المللی انتقام بگیرد؛ زیرا این نهادها کارکردهای متفاوتی دارند. بهتر است ایران به صورت اصولی شکاف‌ها و خلأهای اطلاعاتی را برطرف کند.

فرهاد درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران اظهار کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که کلیات آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده، هیچ ارتباطی به واکنش جمهوری اسلامی برای شهادت محسن فخری زاده ندارد؛ زیرا واکنش تهران در مقابل ترور دانشمندان هسته‌ای باید در چهارچوب مقابله جمهوری اسلامی با دشمنی‌های رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: برجام و همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چهارچوب تعهدات بین‌المللی و فراملی است؛ بنابراین در صورتی که تصویب این طرح در راستای استراتژی بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد برنامه هسته‌ای باشد، در آینده می‌توان از آن به عنوان اهرم فشار در مذاکرات استفاده کرد.

این استاد علوم سیاسی ادامه داد: در صورتی که طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با هدف خنثی کردن اقدامات برخی نهادها و ممانعت از مذاکره با بایدن باشد خلاف منافع ملی است.

درویشی خاطرنشان کرد: ایران نباید در راستای رقابت‌های اطلاعاتی و امنیتی با اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه‌ای، از مجامع و سازمان‌های بین‌المللی انتقام بگیرد زیرا این نهادها کارکردهای متفاوتی دارند. بهتر است ایران به صورت اصولی شکاف‌ها و خلأهای اطلاعاتی را برطرف کند.

کد خبر 458623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.