جلوخان آرامگاه فردوسی به کهن دژ متصل شد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: با پایان یافتن عملیات اجرایی پروژه مسیر دسترسی جلوخان آرامگاه فردوسی به کهن دژ متصل شد.

به گزارش ایمنا، خلیل الله کاظمی در این باره اظهار کرد: ارگ کهن دژ واقع در نزدیکی آرامگاه فردوسی به عنوان یک سایت باستان‌شناسی مورد توجه فرهنگ دوستان و گردشگران است.

وی افزود: با روی کار آمدن شورای پنجم مشهد بازپیرایی و ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی به وسعت هفت هکتار انجام و برای دسترسی آسان گردشگران به کهن دژ عملیات اجرایی مسیر حد فاصل جلوخان آرامگاه فردوسی تا این بنای تاریخی در تیرماه امسال آغاز شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه اکنون و طبق زمان بندی انجام شده اجرای این مسیر پیاده به طول ۹۲۰ متر و اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان به سرانجام رسیده است، تصریح کرد: به دلیل تاریخی بودن این مکان، کار در این محدوده مشکل بوده و عملیات عمرانی در این مسیر به صورت دستی و بدون استفاده از وسایل سنگین انجام شده است.

وی گفت: برای اجرای مسیر دسترسی جلو خان آرامگاه فردوسی به کهن دژ از ۲۸۰ تن سنگ مختلف برای سنگ فرش استفاده و پلی به وزن ۲۲ تن با کف چوب با زیرسازی سنتی با آهک جهت حفظ آثار باستانی در این محل نصب شده است.

کاظمی ادامه داد: برای اجرای این پروژه زمان بندی ۱۴۰ روزه در نظر گرفته شده بود که اکنون و طبق زمان بندی پروژه آماده بهره برداری شده است.

کد خبر 458606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    باسلام این پروژه باعث بدبختی اهلی ارامگاه فردوسی و اهالی فرهنگ 1و3و5و7شد و عبور مرور ماشین رو بستن وبا عقل کار نمیکنید فکر این نیستنین که واسه کسی اتفاق بیفته چجوری اتش نشانی و اورژانس و تخلیه چاه وارد کوچه ها شوند لطفا تورو خدا بررسی کنید
  • سعید IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    اقای شهر دارلطفا راه عبور و مرور کوچه های فرهنگ ورو به کوچه ها باز کنید خودتو با یه عقل براورد کنید چجوری اون اهالی ازکوچه شیش متری این همه ماشین رفت امد کنید نمیتونن چون کوچه مال رفت امد نیست