جهانگیری: اصناف مخالف ادامه تعطیلی‌ها پس از دو هفته هستند

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: بستن واحد صنفی در تفکر خانواده‌ها و فرهنگ ارتباطی جامعه اثرگذار است و اینگونه نیست که با بستن واحد کسبی، آمار کرونا کم شود، اصناف تاوان پرچم اعلام خطر بودن را می‌دهند.

رسول جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اداره بهداشت بر اساس ضوابط بهداشت اماکن مسئولیت پلمپ واحدهای صنفی متخلف را بر عهده دارد، اظهار کرد: از روز ابتدای اعمال محدودیت‌های جدید، مشاغلی که در گروه پر خطر قرار گرفته بودند و باید تعطیل می‌شدند از ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا پیروی کردند؛ در هر صنفی به صورت انگشت شمار با تخلف مواجه شدیم که با تذکر و ارشاد رفع شد و تعداد اندکی از واحدهای صنفی پلمب شد.

وی افزود: به طور کلی اصفهان یکی از استان‌های نمونه کشور در اجرای این طرح بوده است و کسبه همراهی و همکاری لازم را داشته‌اند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: برخی از مشاغلی که در گروه یک قرار داشتند و می‌توانستند در این مدت فعالیت داشته باشند خودشان تشخیص دادند که فعالیتشان برای مردم ضروری نیست و مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه محدودیت‌ها پس از این دو هفته نباید ادامه یابد، افزود: تعطیلی اصناف به عنوان پرچم خطر از طرف دولت بلند می‌شود تا مردم احساس خطر کرده و وضعیت نامطلوب این بیماری را درک کنند.

وی افزود: اصناف به اندازه تعطیلی و محدودیت‌هایی که بر آنها اعمال شده در شیوع بیماری سهیم نیستند، اما با توجه به اینکه ویترین شهری هستند، با تعطیلی آن‌ها مردم احساس خطر می‌کنند، در نتیجه رفت و آمدهای فامیلی و مراسم‌های عروسی که مخفیانه برگزار می‌شود را تعطیل می‌کنند و به این صورت میزان مبتلایان کاهش می‌یابد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: بستن واحد صنفی در تفکر خانواده‌ها و فرهنگ ارتباطی جامعه اثرگذار است و اینگونه نیست که با بستن واحد صنفی آمار کرونا کم شود؛ اصناف تاوان پرچم اعلام خطر بودن را می‌دهند؛ کاهش آمار به دلیل این نیست که افراد با مراجعه به کسبه موجب انتقال کرونا و ادامه زنجیره شیوع آن می‌شدند بلکه تعطیلی اصناف تأثیر فرهنگی در نحوه رفتار اجتماع داشته است.

جهانگیری تاکید کرد: اصناف مخالف ادامه تعطیلی‌ها پس از پایان دو هفته هستند زیرا آسیب‌های اقتصادی ناشی از این تعطیلی‌ها فقط بر عهده خودشان است.

کد خبر 458590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.