حاجیان‌شهری استعفای خود از عضویت در شورای شهر مشهد را تایید کرد

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد از عضویت در این شورا استعفا داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گمانه‌زنی درخصوص استعفای محمد حاجیان‌شهری از عضویت در شورای پنجم شهر مشهد از چند روز پیش در محافل خبری محلی آغاز شده بود تا اینکه امروز نامه استعفای او به همراه نامه‌ای سرگشاده به مردم شهر به‌طور رسمی منتشر شد.

حاجیان‌شهری پس از علنی شدن خبر استعفای خود در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، این خبر را تأیید و اظهار کرد: استعفای خود را تقدیم ریاست شورا کرده‌ام اما اینکه روند رسیدگی به آن به چه شکلی طی خواهد شد، در اختیار شورا بوده و اگر مشکلی پیش نیاید طبق آئین‌نامه در صحن علنی به آن رسیدگی می‌شود.

وی افزود: استعفای خود را همان زمان که خبرهای غیررسمی منتشر شد به دفتر رئیس شورا داده بودم و ریاست شورا به شکلی واکنش داده بود که نامه‌ای به دست وی نرسیده است با این حال بعد از چند روز دیدم که به نوعی قرار نیست به نامه استعفایم رسیدگی شود بنابراین تصمیم گرفتم آن را به‌طور رسمی اعلام کنم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد درباره دلایل استعفای خود تصریح کرد: بحث نبود شفافیت در شهرداری یکی از دلایل استعفای من بود زیرا این موضوع بسیار مهم بوده و اگر به این حوزه به درستی وارد شویم، دیگر نه رانتی ایجاد می‌شود نه کسی جرأت ورود به آن را دارد. ضعف‌های بسیاری در حوزه شفافیت وجود دارد البته صرفاً این مورد دلیل استعفای من از عضویت در شورای شهر نیست و ۱۴ دلیل برای این کار دارم.

وی ادامه داد: از زمان انتشار خبر استعفا، برخی مردم تقاضا داشتند که بمانم اما همواره گفته‌ام دنبال اصلاحات بوده‌ام، اگر این اصلاحات انجام شود که هیچ اما اگر اصلاحی رخ نداد، وظیفه قانونی خود را به شکل دیگری انجام خواهم داد.

حاجیان‌شهری خاطرنشان کرد: براساس قانون یک عضو شورای شهر می‌تواند وظایف قانونی خود را در قالب تذکر، طرح سوال و ارائه طرح برای اجرا به شهرداری دنبال کند و من بارها از این ظرفیت‌ها استفاده کرده‌ام تا اینکه اتفاقات در نهایت به مرحله استعفا رسید.

وی تاکید کرد: پس از مطرح شدن استعفا در صحن علنی شورا اگر تصمیم به ماندن من گرفته شد، بازهم وظایف قانونی خود را دنبال خواهم کرد اما این‌بار شدیدتر و مؤثرتر نقش عضو شورا بودن را ایفا می‌کنم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد در واکنش به ادعای نبود یکپارچگی لازم در شورای شهر اصلاح‌طلب مشهد، گفت: هماهنگی در شورای شهر وظیفه ریاست شوراست و آقای حیدری باید پیگیری‌ها در این خصوص را انجام دهد اما رویکرد وی درباره انسجام مدیریت شهری و عملکرد شهرداری و شورای شهر بیشتر مبتنی بر تعاملی است که از نظر من قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: هرکس عقیده خود را دارد ولی من بدین شکل تاکنون کار نکرده‌ام؛ برخی اعضای شورا نیز نظر مشابه دارند هرچند تاکنون آن را علنی نکرده‌اند.

حاجیان‌شهری افزود: به همین سبب استعفای خود را تقدیم شورا کردم تا اعضای شورای شهر در خصوص آن تصمیم بگیرند که آیا قانونی، عقلانی و منطقی است یا خیر؛ هر تصمیمی در این خصوص گرفته شد تابع نظرات شورا هستم چون راه دیگری برای اصلاح ندارم.

کد خبر 458585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.