ایران نباید تحت‌ تأثیر احساسات مقطعی قرار بگیرد

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: ایران نباید تحت‌ تأثیر احساسات مقطعی قرار بگیرد. در این برهه زمانی برخی دنبال این هستند که تعامل تازه ایران با جامعه جهانی را متوقف کنند.

جلال خوش‌چهره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد ترور محسن فخری‌زاده، دانشمندان هسته‌ای اظهار کرد: ترور روز جمعه از سوی رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای‌اش که امروز در وحدت نظر قرار گرفته‌اند، با هدف آسیب زدن به گفت‌وگوهای آینده رقم خورده است. در واقع نوعی خرابکاری دیپلماسی است و نباید آن را فراموش کرد.

وی افزود: ترامپ، رژیم‌صهیونیستی، عربستان، امارات و بحرین به‌شدت نگرانی خود را نسبت به هر نوع تعدیل در تنش اعلام کرده‌اند. جان گرفتن برجام بزرگ‌ترین خطر برای این ائتلاف است و برای مانع‌تراشی هر اقدامی می‌کنند. ترور روز جمعه عملاً تعامل سازنده و روند کاهش تنش در منطقه را هدف قرار داده است.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: ایران نباید تحت‌تأثیر احساسات مقطعی قرار بگیرد. در این برهه زمانی برخی دنبال این هستند که تعامل تازه ایران با جامعه جهانی را متوقف کنند، اما در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران دارای عقلانیتی است که در پیام رهبر معظم انقلاب و ریاست‌جمهوری به وضوح قابل مشاهده است.

خوش‌چهره خاطرنشان کرد: ایران نباید وارد زمین بازی شود که کشورهای عربی منطقه آن را طراحی کرده‌اند و جریان تندرو حاضر در دولت ترامپ نیز در آن دخیل است. با توجه به مواضعی که جامعه جهانی نسبت به ترور اخیر داشته، یک قدرت نرم برای ایران به‌وجود آمده است که می‌تواند از امتیازات آن در آینده برای هرگونه اقدام دیپلماسی کارآمد بهره ببرد؛ بنابراین آنچه تا امروز رقم خورده نمی‌تواند مانعی بر سر راه ارتقای دیپلماسی و ارتباط تهران با جامعه جهانی باشد، بلکه طرفین را به سمتی سوق می‌دهد تا گفت‌وگوهای مدنظر را سریع‌تر به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی برای تخریب فضای دیپلماسی حاکم، است. برخی کشورهای منطقه‌ای نیز از این اتفاق آگاه بوده‌اند؛ زیرا منافع مشترک دارند. ایران از این پس باید موقعیت‌سازی‌های جدیدی داشته باشد و در عرصه سیاست خارجی فعال‌تر ظاهر شود.

کد خبر 458542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.