لزوم پیش‌بینی درآمدهای پایدار برای شهرداری خرم‌آباد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: شیوع کرونا حدود یک سال است که به‌شدت بر درآمدهای شهرداری اثر گذاشته و باعث کاهش آن‌ها در حوزه‌های مختلف شده است.

زهرا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه علاوه بر شیوع کرونا، حوادث طبیعی و رکود اقتصادی ناشی از تحریم باعث کاهش درآمدهای شهرداری شده است، اظهار کرد: سرانه درآمدی شهر خرم‌آباد حتی از شهرهای کوچک بسیار پایین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد غیرانتفاعی و فاقد اعتبارات دولتی است، افزود: در سال‌های گذشته برای پیش‌بینی درآمد پایدار در سه منطقه شهرداری اقدام چندانی نشده است درحالی که اگر تنها یک حوزه درآمد پایدار برای منطقه‌ای تعریف می‌شد حداقل می‌توانست صرف حقوق پرسنل و درآمدهای دیگر صرف انجام پروژه‌های عمرانی و نگهداشت شهر شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تصریح کرد: اعتبارات دولتی در شهر وجود ندارد و از سوی دیگر حوادث طبیعی و شیوع کرونا تقریباً یک سال است به‌شدت بر میزان درآمدهای شهرداری اثر گذاشته و باعث کاهش ۴۰ درصدی آن‌ها در حوزه‌های مختلف شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره به‌هیچ‌وجه اجازه اضافه شدن نیرو به پیکره شهرداری را ندادیم، ادامه داد: ضعف مدیریتی، حجم بالای نیروی انسانی ناکارآمد و ساماندهی نشدن نیروی انسانی از دیگر عوامل تأثیرگذار بر پایین بودن میزان سرانه درآمدی شهرداری خرم‌آباد است

نظری تاکید کرد: کاهش درآمدهای شهرداری به حدی است که اعتبارات در ماه، حدود چهار یا پنج میلیارد تومان تنها برای نگهداشت شهر، تنظیف و فضای سبز قابل هزینه است و علاوه بر این شهرداری هزینه‌های پرسنلی را نیز باید پرداخت کند.

کد خبر 458528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.