مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده برگزار شد

مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور جمعی شخصیت‌ها، مقامات و فرماندهان ارشد نظامی کشور برگزار و برای خاکسپاری به آستان مقدس امامزاده صالح منتقل شد.

به گزارش ایمنا، مراسم تشییع پیکر مطهر دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی صبح امروز دوشنبه در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

در این مراسم بعد از ذکر مصیبت توسط ذاکر اهل بیت مهدی رسولی، حجت‌الاسلام آقاجان‌پور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت شهید فخری زاده را قرائت کرد.

وی بعد از قرائت پیام فرمانده کل قو در سخنانی اظهار کرد: مصیبت شهادت جانسوز شهید پرافتخار انقلاب اسلامی «فخری‌زاده» برای ملت ما سنگین است و مردم از این واقعه بسیار متأثرند؛ اما ملت شریف ایران و خانواده این شهید والامقام بدانند که قرآن کریم ما را به صبر، استقامت و ایستادگی بشارت می‌دهد؛ بنابراین ما در مقابل این مصبیت صبر و استقامت می‌کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: خواسته ملت ایران همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، مجازات قطعی آمران و عاملان این جنایت و جنایات دیگر است؛ اما سوال این است که دشمنان ما چرا دانشمندان هسته‌ای و دفاعی، نخبگان و فرهیختگان ما را هدف قرار می‌دهند؟ برخی می‌گویند که با صحبت کردن و مذاکره کردن می‌توانیم کاری کنیم که دشمن، از دشمنی کردن دست بردارد، در حالی که این ممکن نیست.

آقاجان‌پور با تأکید بر این‌که دشمنان با اصل و ماهیت نظام جمهور اسلامی مخالف هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعبیری از «نظام سلطه» سخن گفته‌اند؛ «نظام سلطه» یعنی نظام جباران، نظام زورگویان، کسانی این حق را برای خود قائل هستند که به ملت‌ها زور بگویند و خواسته‌های نامشروع خود را تحمیل کنند، درحالی که ماهیت نظام جمهوری اسلامی با «نظام سلطه» در تعارض است؛ بنابراین هرگز آن‌ها دست از دشمنی بر نخواهند داشت.

وی گفت: امروز ما در کنار پیکر پاک و مطهر این شهید بزرگوار عهد و پیمان می‌بنیدیم که «شهید فخری‌زاده! تو به عهد و پیمان خود با خدا وفا کردی و ما امروز با شما عهد و پیمان می‌بندیم که این راه را ادامه دهیم و این مسیر را تا آخر ادامه می‌دهیم».

امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم طی سخنانی بر لزوم مجازات قطعی آمران و عاملان این عملیات تروریستی تاکید کرد.

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار «قاسم تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع، سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه، «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی، «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات لشکری و کشوری در این مراسم حضور داشتند.

پیکر شهید فخری‌زاده صبح روز یکشنبه پس از ورود به مشهدالرضا از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد برای طواف به حرم رضوی منتقل شد. پیکر این شهید والامقام در حرم رضوی بر دستان خادمان امام هشتم تشییع و دور مضجع شریف رضوی طواف داده شد.

پیکر این شهید بعد از طواف حرم رضوی به قم برده شد و پس از انجام طواف در حرم حضرت معصومه (ع)، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید بر پیکر ایشان نماز اقامه کرد.

این آئین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با حضور بهرام سرمست استاندار قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (س)، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و شماری از مسئولان استان برگزار شد.

پیکر شهید فخری زاده عصر یکشنبه به تهران منتقل شد و در حرم مطهر امام خمینی با حضور آیت الله سید حسن خمینی در حرم مطهر طواف داده شد.

شهید محسن فخری زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های وزارت دفاع عصر روز جمعه هفتم آذرماه در اثر جراحات وارده از عملیات تروریست‌های مسلح به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 458514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.