توانمندسازی زنان سرپرست خانوار قم در ۳۵ صنف

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم گفت: هدف اصلی از ساماندهی و توانمندسازی تولیدکنندگان زن فعال قم ورود آن‌ها به عرصه تولید، بازاریابی و فروش محصولات است و امیدواریم با اجرای این طرح مهم بخشی از معضلات اجتماعی شهر که ناشی از بیکاری و فقر است به حداقل برسد.

سید مجتبی سبحانی ثابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدام و برنامه‌ریزی برای حمایت از بانوان قم و توانمندسازی آن‌ها، اظهار کرد: با هدف اینکه بتوانیم به بانوانی که توانایی تولید دارند کمک کنیم از حدود هشت ماه قبل برای پیگیری موضوع حمایت و کمک به زنان سرپرست خانوار و جمع‌آوری اطلاعات میدانی اقدام شد.

وی ادامه داد: اگر زمینه حمایت تولید ملی فراهم شود با توجه به امکانات و ابزارهای حمایتی که در شورا و شهرداری قم وجود دارد می‌توان برای تقویت و جهش تولید ملی اقدامات مؤثری انجام داد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم با توضیح اینکه اگر بانک آمار و اطلاعات به طور صحیح و درست جمع‌آوری شود می‌توانیم ابزارهای حمایتی را دسته‌بندی و در پی آن زنان سرپرست خانوار را ساماندهی کنیم، افزود: برای حمایت از بانوان شهر قم و توانمندسازی آن‌ها باید عزم جدی داشته باشیم و در قدم اول برای اشتغال‌زایی آن‌ها آموزش‌های لازم را ارائه کنیم.

وی با اشاره به همکاری مشاوران فرماندار و شورا در ساماندهی امور بانوان شهر قم، تاکید کرد: علاوه‌ بر همکاری فرمانداری و شورای شهر قم، با همکاری نمایندگان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و مؤسسات خیریه‌ای که سابقه موفقی در خصوص آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شهر قم دارند برای ساماندهی و جمع‌آوری اطلاعات این قشر که تولیدکننده نیز هستند اقدام کردیم.

سبحانی‌ثابت با تاکید بر اینکه در ابتدا حدود ۹۰۰ نفر از بانوان شناسایی و با ۵۰۰ نفر از آن‌ها موفق به گفت‌وگو شدیم تا اینکه درنهایت حدود ۱۰۰ نفر به مرحله مصاحبه و بررسی توانمندی‌ها رسیده‌اند، توضیح داد: لیستی که از توانمندی‌های بانوان جمع‌آوری شده بالغ بر ۳۵ صنف را شامل می‌شود که در چهار گروه توانمندی‌های غذایی، تولیدی، صنایع دستی و آرایشی بهداشتی دسته‌بندی شدند.

وی با اشاره به هدف اصلی اجرای طرح ساماندهی بانوان سرپرست خانوار، اظهار کرد: از بین حدود ۱۰۰ نفر ۱۵ نفر انتخاب شده‌اند که سرشاخه‌های تمام گروه‌ها هستند تابرای ساماندهی و آمادگی سایر افراد جهت برپایی غرفه عرضه محصولات اقدام کنند؛ هدف اصلی از ساماندهی و توانمندسازی تولیدکنندگان زن فعال قم ورود آن‌ها به عرصه تولید، بازاریابی و فروش محصولات است و امیدواریم با اجرای این طرح مهم بخشی از معضلات اجتماعی شهر که ناشی از بیکاری و فقر است به حداقل برسد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم اضافه کرد: در کنار این مساله سعی شد که با بانوان توانمند تولیدکننده که تجربه قابل توجهی در این زمینه دارند برای هم‌افزایی ارتباط برقرار شود تا کار بانوان تولید کننده دیگر هم به خوبی رونق بگیرد.

وی گفت: در راستای عرضه محصولات تولیدی بانوان سرپرست خانوار شهر قم نیز با سازمان‌های ذی‌ربط شهرداری و همچنین مراکز دیگر جلسات مؤثر و مفیدی برگزار شده تا عرضه محصولات تولیدی آن‌ها تسهیل شود.

کد خبر 458253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.