ابتلای ۶۰ نفر از پرسنل بیمارستان شهید بهشتی کاشان به کرونا

رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: در حال حاضر تمام بخش‌های بیمارستان به بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص داده شده و ۹۰ درصد بیماران بستری، مبتلا به این بیماری هستند همچنین به طور متوسط ۶۰ نفر از پرسنل بیمارستان درگیر این بیماری شدند.

ابوالفضل شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در اوج شیوع بیماری کرونا در منطقه کاشان هستیم، اظهار کرد: دغدغه مسئولان دانشگاه و بیمارستان، تأمین امکانات درمانی و مهار شیوع این بیماری است و اصلی‌ترین دغدغه در مقابله با شیوع ویروس کرونا کاهش ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ است.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان منطقه کاشان و ریفرال کرونا است، افزود: از اسفندماه سال گذشته تاکنون به صورت مداوم در این مرکز پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس را انجام دادیم و موج شیوع این بیماری در اردیبهشت ماه امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنترل شد که در تابستان حداقل ابتلاء را داشتیم، اما از شهریور ماه شاهد افزایش مجدد بستری‌ها در بیمارستان هستیم.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی منطقه کاشان تصریح کرد: در حال حاضر تمام بخش‌های بیمارستان به بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص داده شده و ۹۰ درصد بیماران بستری، مبتلا به این بیماری هستند.

وی با توضیح اینکه شرایط بحرانی کنونی شبیه به زمان جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: کادر درمان و خانواده آن‌ها به صورت دائم در معرض ابتلاء هستند و شهروندان باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با کنترل و مدیریت چرخه انتقال ویروس کرونا از وارد شدن خسارت به کادر درمان جلوگیری کنند، خستگی کادر درمان انکارناپذیر است و به طور متوسط ۶۰ نفر از پرسنل مدام درگیر این بیماری هستند.

شجاعی با اشاره به وضع وخیم منطقه کاشان، افزود: در موج جدید با افزایش بستری بیماران و انتقال بیماری کووید ۱۹ مواجه هستیم و به طور متوسط حدود ۴۰۰ بستری در بیمارستان داریم، افراد باید با مراجعه به موقع به مراکز درمانی از وخیم شدن حال خود و پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا به ویژه ماسک زدن برای کنترل و مدیریت بیماری کووید ۱۹ بسیار اهمیت دارد، همچنین رعایت محدودیت‌های اعمال شده نیز می‌تواند در کنترل پاندمی کرونا ویروس مؤثر باشد و هر کس باید نقش خود را در کاهش آمار مبتلایان به کرونا ویروس به درستی اجرا کند.

کد خبر 458251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.